Společnost Alza.cz a. s. připravila ve spolupráci s Platební institucí Roger zajímavý finanční [...]
Obchody BikePointu si zachovají vlastní jméno a nebudou mít jednotný design. Firma chce vstoupit i na "neoraný" polský a slovenský trh. Síť BikePoint vznikla jen shodou okolností, přes věrnostní kartu. V Česku by měla mít 200 prodejen.
V Česku nenápadně vznikla největší síť prodejen s cyklistikou. Řetězec BikePoint má již 130 prodejen, přesto zůstává prakticky neviditelným. Každý obchod vypadá jinak a navenek spolu nemají nic společného. Již v příštím roce by však měly prodejny dostávat společnou tvář a jejich počet by měl do konce roku 2012 vzrůst na 200. To má být první krok k plánované expanzi do zahraničí.
„Své jméno si prodejny ale zachovají,“ říká šéf BikePointu Radek Záhejský s tím, že prodejny budou dál stavět hlavně na jméně, které si samy vybudovaly.
"Nebudeme kompletně rebrandovat prodejny na jednotný design. To by byla veliká chyba, protože lidé do podobných obchodů chodí za jejich majitelem,“ vysvětluje. Půjde tak o specifickou frančízu, ve které obchodníci nebudou sdílet název prodejny.
Sít BikePoint vznikla vlastně jen shodou okolností. Radek Záhejský prodejnám vymyslel a zavedl věrnostní kartu, kterou si jinak samostatné obchody vzájemně uznávaly. Měla to být cesta, jak přimět zákazníky, aby se vraceli. Ke kartě pak jako doplněk brzy přibyly i vouchery, které svým zákazníkům dávají jako pozornost velké firmy a které lze využít pouze v této síti.
Dnes už má věrnostní karta i propracovaný systém, kdy zákazníci získávají body, když upozorní na známého, který uvažuje o koupi kola.
Druhý největší výrobce kol, německý Focus se chce uchytit na českém trhu a síť BikePoint by k tomu měla být odrazovým můstkem. Když se prodeje i zkušenosti se systémem osvědčí, Záhejský počítá s tím, že by jeho systém mohl být nasazen i do sítě 900 prodejen, které výrobce Focusů firma Derby Cycle Werke v Německu má.
Než by se ale tak stalo, chce co nejdříve získávat pro svůj projekt cykloprodejny na Slovensku a v Polsku.
Zdroj: Roman Šitner, IHNED.cz
Potřebujete poradit s EDI řešením pro vaši firmu?