• CZ
  • SK

Unie výrobců a dovozců lihovin s novými členy zastupuje drtivou většinu trhu

 02. 01. 2011

Unie výrobců a dovozců lihovin České republiky (UVDL) přijala na mimořádné valné hromadě do svých řad společnosti Brown-Forman Czech and Slovak Republics, Global Spirits a Rémy Cointreau Czech Republic. Počet členů UVDL se tak zvýšil na 13, přičemž sdružené společnosti dohromady reprezentují zhruba 90 % českého trhu s lihovinami.

Rozšíření počtu členů UVDL souvisí s tím, že pod její křídla přecházejí aktivity Fóra PSR (Pij s rozumem) zaměřené na boj proti nezodpovědné konzumaci alkoholu. Fórum bude nadále působit jako samostatná platforma v rámci UVDL, preventivní aktivity budou mít svůj vlastní rozpočet a platforma bude mít ve čtyřčlenném prezidiu jednoho viceprezidenta.

„Všichni významní výrobci lihovin se tak přihlásili k boji proti nezodpovědné konzumaci alkoholu a zavázali se dodržovat přísný etický kodex. Zároveň bude mít rozšířená a posílená Unie ještě vážnější slovo vůči státním orgánům a dalším institucím jako reprezentant prakticky celého odvětví výroby a dovozu lihovin v Česku,“ uvedl prezident UVDL Petr Pavlík.

UVDL je například členem Potravinářské komory ČR či Evropské konfederace výrobců lihovin (CEPS). Jako taková hájí zájmy svých členů nejen v rámci jednání s českými centrálními institucemi (ministerstvo financí, ministerstvo zemědělství apod.), ale i na celoevropské úrovni. UVDL pravidelně konzultuje se státními orgány například problematiku spotřebních daní a dalších legislativních norem, otázky potírání nelegálního trhu s alkoholem a účastní se stálého diskusního panelu „Alkohol a společnost“.

Všichni členové UVDL se zavazují uplatňovat ve své činnosti stejné principy, které doposud hlásalo Fórum PSR. Jedná se především o dodržování přísného Etického kodexu a samoregulace v oblasti reklamy. Tento kodex mimo jiné zakazuje reklamní aktivity jakkoli cílit na nezletilé, spojovat konzumaci se sexuálním či společenským úspěchem nebo s řízením vozidel. Samoregulační principy jsou přitom v mnoha ohledech přísnější, než platná česká legislativa (zákon o reklamě).

UVDL bude zároveň participovat i na aktivních preventivních akcích. Jedná se například o známou kampaň „Domluvme se“, která usiluje, aby se především mladí lidé předem domluvili, kdo nebude večer pít a odveze kamarády zpátky domů. Další rozsáhlou aktivitu představuje osvětový program „Pobavme se o alkoholu“ zaměřený na mladistvé ve věku 11 až 16 let, jejich rodiče a učitele.

Kromě nově přistoupivších jsou členy UVDL společnosti Aromka Brno, Bohemia Sekt, Granette, Fruko-Schulz, Jan Becher Karlovarská Becherovka, Linea Nivnice, Milan Metelka, Rudolf Jelínek, Starorežná Prostějov a Stock Plzeň.

Zdroj: Moderní obchod

Potřebujete poradit s EDI řešením pro vaši firmu?