• CZ
  • SK

Tesco zkouší v Letňanech nový formát menšího hypermarketu

 26. 11. 2014

Obchodní řetězec Tesco testuje v nákupním centru Letňany nový formát menšího hypermarketu. Prodejní plocha se snížila z 11.000 na 8000 m2, sortiment se naopak rozšířil o 1000 produktů. Zboží objednané on-line si zákazníci budou moci vyzvednout na čerpací stanici. Pokud se nový koncept osvědčí, chce řetězec přestavět stejným způsobem i své další prodejny. Na setkání s novináři to řekl generální ředitel řetězce Tesco ČR David Morris.

Podoba obchodů by se mohla změnit v celé střední Evropě, výsledky projetku ale můžou využít i jinde. "Děláme tady projekt pro celou skupinu Tesco. Zkušenosti, které tady získáme, se mohou objevit na dalších trzích ve Velké Británii či Asii," uvedl Morris.

Kdy se nový koncept obchodů objeví v dalších prodejnách řetězce, záleží na reakci zákazníků. Řetězec pilotní provoz vyhodnotí do 12 týdnů. Tesco v hypermarketu nově nabízí např. řezané květiny, rozšířilo nabídku elektroniky a oděvů a zřídilo dětský svět či komunitní centrum. Zmenšení hypermarketu umožnilo pronajmout uvolněné prodejní plochy novým nájemcům.

Tesco také zvažuje rozšíření nabídky svého e-shopu Potraviny on-line o oblečení své značky F&F. Pilotní projekt byl spuštěn na polském trhu. "Budeme také pokračovat v rozšiřování sortimentu potravin, který je úspěšný," dodal Morris. Portál Potraviny on-line má nyní zhruba 200.000 zákazníků. Dvacet z celkových 76 aut, které zaváží potraviny, vyjíždí právě z letňanského obchodu.

Tržby řetězce Tesco v posledních třech kvartálech podle Morrise rostly. Ve finančním roce 2012/2013 firma v ČR vykázala podle výroční zprávy ztrátu 1,12 miliardy korun, tržby klesly o necelá tři procenta na 44 miliard korun.

Zdroj: ČTK

EdiZone využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho částí veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.

Potřebujete poradit s EDI řešením pro vaši firmu?