Společnost Alza.cz a. s. připravila ve spolupráci s Platební institucí Roger zajímavý finanční [...]
Stát nedostatečně propaguje domácí potraviny, řekl dnes na tiskové konferenci Miroslav Koberna z Potravinářské komory. Zatímco Česko podporuje národní či regionální značky potravin zhruba 250 miliony korun ročně, sousední a z hlediska počtu obyvatel o něco menší Rakousko na propagaci místních výrobků dává kolem dvou miliard Kč ročně.
Stát nyní finančně podporuje národní značku kvality Klasa a označení Regionální potravina. Potravinářská komora od loňska používá logo s Českou vlajkou a nápisem "Český výrobek – garantováno Potravinářskou komorou".
"Do toho všeho se ročně nainvestuje tak 250 milionů korun, v zemi, která má deset milionů obyvatel," uvedl Koberna. "Když se podíváte do Rakouska, tak tam do propagace rakouských potravinářských výrobků jdou ročně v přepočtu zhruba dvě miliardy, na trh, který je proti nám dvoutřetinový," dodal s tím, že rakouský spotřebitel je denně přesvědčován o tom, že má kupovat domácí zboží, protože je nejlepší. "A ten spotřebitel se podle toho chová," podotkl.
"V Rakousku takovéhle kampaně a investice ze strany státu jsou v řádu několika desítek let," uvedla Emilie Pražáková z obchodního řetězce Tesco. "My sami nejsme schopni tu edukaci udělat v takovém kalibru jako funguje se státní podporou," dodala.
Podle prezidenta Svazu obchodu a cestovního ruchu (SOCR) Zdeňka Juračky podporu prodejů místních potravin v řetězcích komplikují také časté personální změny na ministerstvu zemědělství a složitá byrokracie.
Podle majitele největší tuzemské agropotravinářské skupiny Andreje Babiše jsou Češi v otázce potravin stále výrazně menšími patrioty než Poláci, Francouzi či Rakušané. Řada členských zemí EU přes deklamace o volném trhu navíc využívá různá netarifní opatření, aby znemožnila dovozy zahraničních potravin.
Zdroj: ČTK
EdiZone využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho částí veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
Potřebujete poradit s EDI řešením pro vaši firmu?