• CZ
  • SK

Spotřebitelské soutěže jsou nejoblíbenější v Plzeňském kraji

 07. 06. 2011

Společnosti, které se chystají uspořádat spotřebitelskou soutěž pro své současné či potenciální klienty, by měly pečlivě zvažovat, na kterou část republiky se zaměří. Mezi jednotlivými kraji České republiky jsou totiž veliké rozdíly v tom, kolik lidí se do takovýchto soutěží zapojuje. A přestože soutěžící odpovídají celkově nejraději přes internet nebo pomocí SMS zpráv, i v používaných komunikačních prostředcích existují velké regionální rozdíly.

Podle analýzy společnosti ComGate, opírající se o vzorek 100 000 odpovědí účastníků spotřebitelských soutěží uspořádaných v loňském roce, jsou k účasti v těchto soutěžích nejvíce laxní Pražáci, naproti tomu nejraději se do nich zapojují lidé z Plzeňského kraje. Na Moravě zase lidé mnohem častěji než v Čechách zasílají své odpovědi poštou a naopak méně mají v oblibě korespondenci přes internet nebo prostřednictvím SMS zpráv.

„Lidé z Plzeňského kraje se loni zapojovali do spotřebitelských soutěží dvakrát častěji než Pražáci, nadprůměrně často se nechali zlákat k účasti také lidé z Vysočiny a východních Čech – Královéhradecka i Pardubicka. Na opačném pólu žebříčku jsou pak kromě Prahy také kraje Karlovarský, Moravskoslezský a Jihomoravský,“ říká Jan Hanzlík, ředitel společnosti ComGate Interactive, která v rámci skupiny ComGate zabezpečuje komplexní direct marketingové aktivity, věrnostní systémy a soutěže. Celkově ComGate Interactive zajišťuje pro své klienty na sto jednodušších i komplexních marketingových kampaní ročně, při nichž kombinuje všechny komunikační kanály – SMS, internet, poštu nebo informační telefonní linky – pod jednou střechou.

Své odpovědi posílají účastníci spotřebitelských soutěží nejraději přes internet – tuto formu komunikace volí soutěžící bezmála v polovině případů. SMS zprávu využila více než třetina zúčastněných, zatímco pro poštu se rozhodla méně než pětina z nich. „Z našich poznatků vyplývá, že SMS jsou impulzivním nástrojem pro okamžitou reakci, naopak pro budování image je pro firmy z dlouhodobého hlediska výhodnější internetová komunikace,“ uvedl Jan Hanzlík.

V používání komunikačních kanálů jsou však mezi jednotlivými částmi země veliké rozdíly. Například v hlavním městě se podíl lidí upřednostňujících internet blíží šedesáti procentům, kdežto v Moravskoslezském kraji tento podíl dosahuje jen 44 procent. V esemeskách jednoznačně vedou lidé z Karlovarského kraje a nejméně je mají rádi opět v Moravskoslezském kraji, kde je naopak daleko nejvíc těch, kteří preferují poštu. „Obecně z naší analýzy vyplývá, že elektronická komunikace je lidem v Čechách bližší než Moravanům,“ shrnul výsledky Jan Hanzlík.

Zdroj: Moderní obchod

Potřebujete poradit s EDI řešením pro vaši firmu?