• CZ
  • SK

Společnost DM drogerie markt zvyšuje obrat a slaví úspěch s novou aplikací

 25. 11. 2022

Společnost DM drogerie, která letos slaví již 30 let na českém trhu, v loňském roce zvýšila svůj obrat o 11,38 % na 13,8 miliard korun. Také zaznamenala úspěch se svou aplikací Moje dm, která nabízí nový formát live online shopping. Stáhlo si ji bezmála 300 tisíc uživatelů.

Společnost Dm drogerie markt, jež tento rok slaví letos 30 let na českém trhu, zvýšila za obchodní rok 2021/2022 obrat o 11,38 % na celkových 13,8 miliard korun. Úspěch zaznamenala letos se svou nákupní aplikací Moje dm, kterou si od dubna stáhlo přes 300 tisíc uživatelů. Zároveň rozšířila i svůj sortiment, a to i o nové privátní značky – minerální vody Ivorell, textilní zboží Legstra, nebo No planet B, jež je založená na principu upcycklace. Zvýšený zájem zaznamenala o veganské produkty. 

Live online shopping získává na popularitě

Aplikace Moje dm propojuje nakupování s věrnostním programem a nabízí historii nákupů, novinky v sortimentu, podrobné informace o produktech a také možnost vytvořit si a sdílet s blízkými nákupní seznam. Po půl roce byla přidána nová funkcionalita v podobě formátu živého vysílání Dmlive, které přináší podrobné představení vybraných drogistických produktů a rady a tipy, jak je správně používat. Sledující mohou klást během vysílání moderátorkám či influencerkám dotazy a představené produkty rovnou vložit do košíku a objednat. Za sledování navíc získají exkluzivní e-kupóny. 

Zatímco první vysílání sledovalo na dva tisíce lidí, nyní se počet sledujících přibližuje k pěti tisícům. Spolu s tím se zvyšuje i rezonance sledujících, téměř třetina z nich využije do týdne i získané e-kupony. „Zavedení nového formátu má pro nás velký význam, protože umožňuje nepřímo oslovit celou řadu zákazníkům. Prodej produktů přitom není tím nejdůležitějším aspektem. Hlavním cílem je právě kontakt s našimi zákazníky prostřednictvím dalšího online kanálu,“ podotýká Martina Horká, jednatelka společnosti Dm. Do budoucna plánuje řetězec přenést formát online live shopping i na sociální sítě. 

Od září loňského roku nabízí řetězec rovněž možnost expresního vyzvednutí online zásilek na prodejnách Dm. Vyřízeno tak bylo již více než 67 tisíc objednávek. Od letošního května je objednané zboží připraveno do 90 minut od zaplacení, což je o 90 minut méně, než tomu bylo na začátku. 

U sortimentu je důraz kladen na udržitelnost 

Spolu s tím rozšiřuje Dm nadále i svůj sortiment, v němž klade důraz na udržitelnost. Na začátku října 2021 uvedla privátní značku Ivorell, jejíž obaly jsou ze 100% rPETu. V listopadu loňského roku přidala textilní zboží Legstra, jež je vyrobeno z obnovitelných surovin nebo z recyklovaných přízí. Rovněž rozšířila i nabídku alternativních menstruačních pomůcek – od začátku letošního roku nabízí například menstruační kalhotky a pratelné menstruační vložky privátní značky Jessa. 

V polovině letošního září představil řetězec rovněž novou značku No planet B, jež je založena na principu upcyklace. Zahrnuje produkty obsahující suroviny, které již nenajdou využití v jiných odvětvích, například grepové slupky nebo olej z borůvek jsou využity při výrobě sprchového gelu. Značka nabízí v současnosti 12 produktů, mimo jiné šampóny, balzámy na vlasy, tekuté i tuhé mýdlo a další.

Na regále je v nabídce 2 900 veganských výrobků, což tvoří 18 % celkového sortimentu. V únoru byla rovněž představena limitovaná edice 23 veganských produktů privátní značky DmBio. „U označení vegan vnímáme rostoucí důležitost,“ dodává Martina Horká s tím, že v obchodním roce 2021/2022 byl obrat z prodeje těchto produktů téměř o 12 % vyšší než v roce předchozím, v případě veganské kosmetiky dokonce o více než 15 %.

Do budoucna chce řetězec rozšiřovat nabídku produktů ProClimate, které jsou neutrální k životnímu prostředí. Dopady jejich produkce a likvidace jsou kompenzovány. Zařazeny jsou v současnosti pod privátní značky jako Alverde, Denkmit, Jessa, Sundance či Sanft&Sicher.

V letošním roce spustila firma také mezinárodní kampaň "Zažij sílu inspirace", rozdělenou do tří částí podle inspirativních zdrojů, jimiž jsou umění, příroda a lidé. Jejím cílem je brát inspiraci jako emocionální podporu a vnímat ji jako zdroj nových podnětů a nápadů ve všech oblastech lidského života. Součástí byly například umělecké malby na zdi budov v Praze a Plzni, nebo aktuálně NFT kolekce.

Zdroj: mediaguru.cz

Související články

Reklama

Potřebujete poradit s EDI řešením pro vaši firmu?