• CZ
  • SK

Široký sortiment, rychlé doručení. DoDo spojilo síly s lékárnami Dr. Max

 10. 06. 2022

Léky Pražanům nově rozváží a doručuje logisticko-technologická společnost DoDo. Své síly spojila se sítí lékáren Dr. Max, což obyvatelům Prahy přináší nejen rychlý přístup k širokému sortimentu léčiv, ale také možnost doručení ještě v den objednání. Do budoucna by se služba měla rozšířit také do dalších měst.

Období pandemie tradičním lékárnám jasně ukázalo, že spolu s kamennými prodejnami je potřeba rychle rozvíjet také další prodejní kanály. Lékárny tedy kladou stále silnější důraz na svá e-shopová prostředí, která momentálně tvoří až pětinu jejich celkového obratu. Dr. Max proto reaguje na rostoucí nároky svých klientů a ve spolupráci s logistickou společností DoDo jim nově umožňuje obdržet zboží ještě v den objednávky.

„Covidová doba nám ukázala, jak je důležité vyváženě rozvíjet jak tradiční síť, tak i e-commerce,“ říká generální ředitel lékáren Dr. Max Daniel Horák. „Tento omnichannel přístup brzy obohatíme i o výdejní boxy. Když k tomu připočítám i rychlé doručení objednávky na určenou adresu, je zřejmé, že i od lékáren může klient dostat servis, na který je zvyklý. Zároveň rozšiřujeme sortimentní nabídku svého e-shopu, která už zahrnuje asi 21 tisíc produktů.“

Jak vyplývá z dat nasbíraných během pilotního provozu, Dr. Max v rámci same-day delivery ve spolupráci s firmou DoDo nejčastěji doručuje léky na akutní potíže, sezonní produkty nebo také položky, které jsou součástí pravidelných promo akcí. Zákazník si může nechat svou objednávku nechat přivézt v časových úsecích, které mu nejvíc vyhovují, a to každý všední den od 8 do 20 hodin. Nejvytíženějšími časy pro rozvoz bývají poměrně překvapivě dopolední hodiny, přičemž nejvíce objednávek je vytvořeno uprostřed týdne, tedy ve středu a ve čtvrtek.

DoDo aktuálně vozí zásilky z lékárenské pobočky v Praze 4, odkud týdně rozveze 3000 objednávek. Jednotlivé časové sloty se každý den zavírají nejpozději devadesát minut před svým začátkem, díky čemuž mají zákazníci jistotu, že dostanou své zboží včas, a to i přes možnou vyšší poptávku v daný termín. O slotové same-day doručování byl zájem již během pilotního provozu, zákazníci totiž oceňují možnost nechat si zboží doručit v konkrétní hodinu, kterou si sami vyberou a ve které s příjezdem kurýra počítají. Zvláště u léků na akutnější problémy je pak zásadním benefitem rychlost.

Rozvoz lékárenských produktů je pro DoDo, jak sama firma uvádí, dalším krokem k pokrytí zvyšující se poptávky i v oblastech, kde se zákazníci dříve chovali spíše konzervativně. „Daří se nám tím napomáhat s potřebnou digitalizací v dalších odvětvích a zároveň tak diverzifikovat naše služby. Úspěšně si držíme vysokou kvalitu nejen v segmentu rozvozu klasického zboží z e-shopů, ale také v oblasti rozvozu potravin, kde kompletně vozíme pro ty největší hráče na trhu, jako je Tesco či Košík.cz. Nyní je načase naše bohaté zkušenosti z různých segmentů využít a dopřát zákazníkům rychlé a flexibilní doručení také v oblasti lékárenského sortimentu,“ popisuje Ivo Velíšek, CEO DoDo pro Českou republiku a Slovensko.

Zdroj: systemylogistiky.cz

Potřebujete poradit s EDI řešením pro vaši firmu?