• CZ
  • SK

Sales house: Obchodní řetězce stále bojují s optimalizací pokladen

 08. 12. 2014

U čtyř prodejen z deseti si zákazníci největších prodejen v předvánočním období počkají ve frontě. Na pokladnu bez fronty, respektive s jedním čekajícím narazí zákazník pouze v šesti procentech případů. V průměru je mezi obchody 23 procent takových, kde je u nejvytíženější pokladny pět a více osob. Nejhorší je situace v Globusu, Kauflandu a Intersparu. Ukázal to průzkum agentury Sales House.

Z průzkumu vyplynulo, že nejvíce se na pokladnách čeká mezi 14. a 18. hodinou. Pouze 17 procent monitorovaných prodejen pak disponuje samoobslužnými pokladnami.

Podíl prodejen daného řetězce, kde u nejvytíženější pokladny čeká více než pět zákazníků, podle průzkumu dosahuje u Globusu 30 procent, u Kaflandu 27 procent a u Intersparu 26 procent. Albert a Billa mají tento podíl 23 procent a Tesco 19 procent. V případě Makra jde o nulový podíl.

Celkem bylo zmonitorováno 335 prodejen.

Zdroj: ČTK

EdiZone využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho částí veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.

Potřebujete poradit s EDI řešením pro vaši firmu?