• CZ
  • SK

Prvních 15 potravinářů může užívat nové logo s českou vlajkou

 27. 06. 2011

Prvních 15 tuzemských výrobců potravin může začít označovat některé své produkty novým logem s českou vlajkou a nápisem "Český výrobek – garantováno Potravinářskou komorou ČR". Certifikáty potravinářům slavnostně předal prezident Potravinářské komory Miroslav Toman. Mezi prvními uživateli značky, jež má garantovat, že jimi označený výrobek byl vyroben převážně z domácích surovin, jsou mlékárny, pekaři, zpracovatelé masa, ale také například firma věnující se pěstování hub.

Ke značce kvalitních potravin Klasa nebo označení Regionální potravina tak oficiálně přibývá další marketingový nástroj. Někteří výrobci ze své vlastní vůle státní vlajku v různém provedení na svých výrobcích už delší čas používají. Na rozdíl od Regionální potraviny a Klasy, financovaných ze státního rozpočtu, bude fungování "Českého výrobku" placeno výhradně z peněz samotných potravinářů.

„Mezi oceněnými jsou jak malé rodinné firmy, tak velké společnosti, které zastávají přední místa na českém trhu," uvedl Toman. Dodal, že ještě letos na podzim by certifikáty měli získat další výrobci.

Ministerstvo zemědělství podle šéfa resortu Ivana Fuksy, který byl při předání certifikátů přítomen, připravuje v oblasti čerstvých potravin další osvětu. „Je to věc, která má vysvětlit, že nemůže být přece kvalitní potravina, která k nám putuje přes půlku zeměkoule," doplnil.

„Chceme našim odběratelům garantovat, že výrobek označený tímto logem pochází pouze z českých surovin, že tam nedochází k nějakému mixu mezi domácí produkcí a dovozovou výrobní surovinou,"
sdělil ČTK generální ředitel společnosti ZŘUD – Masokombinát Polička Aleš Hantsch. Masokombinát bude pro začátek novým logem označovat výrobek Kamenecká klobása. Do budoucna chtějí poličští označení používat také pro další produkty.

Základní podmínkou pro udělení práva používat logo s vlajkou je zpracování produktu na území České republiky a dodržení stanoveného podílu hlavní suroviny z tuzemských zdrojů, který se u jednotlivých kategorií liší.

Aby mohlo získat certifikát například maso, musí pocházet ze zvířat chovaných a poražených v ČR a být získáno bouráním ve schváleném závodu na území ČR, u masných výrobků je podíl českého masa stanoven na 70 procent. Podíl mléka z Česka u mléčných výrobků činí 90 procent, pekařský výrobek pak musí obsahovat nejméně 55 procent hlavních složek tuzemského původu. Logo bude komora udělovat na tři roky, poté je možné prodloužit užívání o další tři roky. V případě, že by výrobce porušoval podmínky pro udělování značky, může mu být právo k jeho užívání Potravinářskou komorou odebráno.

Zdroj: Moderní obchod, ČTK

Potřebujete poradit s EDI řešením pro vaši firmu?