Společnost Alza.cz a. s. připravila ve spolupráci s Platební institucí Roger zajímavý finanční [...]
Tuzemské prodejny KiK textil a Non-Food, které provozuje největší německý diskont s oděvy KiK, loni v Česku zvýšily tržby meziročně o 135 milionů korun na 1,28 miliardy korun. Firmě ale klesl čistý zisk z 80,7 milionu na 19 milionů korun. ČTK dnes informaci získala z výroční zprávy společnosti KiK textil a Non-Food.
Obchodní řetězec KiK loni v Česku pokračoval v expanzi a na tuzemském trhu otevřel 25 nových obchodů. Počet jeho obchodů se tak zvýšil na 145. "Společnost bude pokračovat v dalším rozšiřován své sítě obchodů a v roce 2012 předpokládá otevření 25 nových prodejen po celém území ČR," stojí ve výroční zprávě firmy.
Německý diskont s oděvy KiK na tuzemský trh vstoupil na začátku roku 2007. Ředitel české pobočky Jan Lansberg už dříve ČTK řekl, že společnost plánuje v Česku provozovat až 250 obchodů. Podle něj má KiK zájem o pronájem prostor v obchodních centrech i o samostatné prodejny. Expanzi KiK zacílí na města různých velikostí, ta nejmenší by měla mít okolo 10.000 obyvatel.
Diskontní řetězec KiK, jehož obchodní strategie je založena na nízkých cenách, zvyšuje počet tuzemských prodejen v době, kdy krize výrazně změnila chování Čechů při nákupech. Lidé podle průzkumu společnosti Incoma GfK častěji než dřív kupují oblečení zařazené do akčních nabídek nebo slev, vyhledávají levnější sortiment nebo omezili nákupy.
Skupina KiK v Evropě provozuje 3200 obchodů, z toho 2600 v Německu. KiK na evropském trhu každoročně otvírá zhruba 200 nových prodejen a jejich počet plánuje postupně zvýšit až na 4000.
Mezi největší tuzemské prodejce oděvů patří Tesco Stores, New Yorker, Hennes & Mauritz a C&A moda. Prodej sortimentu se v posledních letech ale přesouvá na internet. Například předloni Češi v internetových obchodech za textil utratili až 2,5 miliardy korun. Celkové tržby všech tuzemských e-shopů loni činily 33 miliard korun.
Zdroj: ČTK
EdiZone využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho částí veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
Potřebujete poradit s EDI řešením pro vaši firmu?