Společnost Alza.cz a. s. připravila ve spolupráci s Platební institucí Roger zajímavý finanční [...]
Plzeňský Prazdroj prodal v uplynulém roce v tuzemsku a na padesáti světových trzích více než 9,9 milionů hl piva a meziročně zaznamenal 1% nárůst výstavu.
Společnost to dnes oznámila v tiskové zprávě. Na domácím trhu se situace po dvou náročných letech začala stabilizovat na úroveň předešlého roku a odbyt 6,9 milionů hl piva znamenal mírný 0,1% nárůst. Vývoz se zvýšil o 6 % na 890 tis. hl. piva, což je nejvíce v celé historii. Licenční výroba piva zaznamenala 2% nárůst na 2,14 milionů hl. Prodeje ležáků se vloni zvýšily o 4 %.
„Po předešlých letech poznamenaných obtížnými ekonomickými podmínkami se trh začíná mírně stabilizovat. V loňském roce se dařilo zejména prémiovým značkám a speciálům. Další vývoj na trhu s pivem by mohla významně ovlivnit nejistá ekonomická situace v Evropě a s ní související reakce spotřebitelů,“ říká Doug Brodman, generální ředitel Plzeňského Prazdroje.
Prodeje se stabilizovaly na úrovni předešlého roku: loni se zvýšily o 4 % díky rostoucí křivce prodejů prémiových piv a podle slov Staropramenu zejména díky loajalitě pivařů k prémiovému plzeňskému ležáku. Jeho prodeje byly stabilní i v předcházejících letech, kdy pivovarský trh klesal, a vloni nárůstem předčili trend celého trhu. Daří se také sladovému nápoji Frisco, který vloni dostal novou brusinkovou variantu.
Podíl sudového a tankového piva se podle údajů společnosti na prodejích podílí více než 45 %. V loňském roce narostl vývoz zejména u zemí s větším odbytem, jako je Slovensko, Kanada či Maďarsko. Poptávka po pivních značkách Plzeňského Prazdroje se podle informací společnosti zvýšila na 890 tisíc hl, což znamená nový historický rekord.
Zdroj: Klára Čikarová, Regal
Potřebujete poradit s EDI řešením pro vaši firmu?