• CZ
  • SK

Prodeje českých e-shopů vzrostly v prvním čtvrtletí o čtvrtinu

 28. 04. 2015

Obrat českého trhu e-commerce vzrostl meziročně o 23%. Konkurence přitom není malá. V Česku je přes 37 tisíc e-shopů a loňský obrat se přesáhl hranici 70 miliard korun. Aktuálně, jak vyplývá z výsledků analýzy společnosti Acomware, je největší zájem především o zboží do domácnosti. 

Česká e-commerce patří tradičně k silně růstovým složkám

maloobchodního prodeje: loňský obrat z prodeje zboží a služeb na 

internetu přesáhnul 70 miliard Kč, tedy více než 6 % obratu celého

maloobchodu. Analytici pro pro letošní rok odhadovali, že e-shopy

porostou o přibližně 15 %. „Čísla za první čtvrtletí ale ukazují, že 

tempo růstu je zatím rychlejší, někde na úrovni 23 %,“ vysvětluje Jan

Penkala, CEO konzultační společnosti Acomware. Podle něj mají zákazníci

největší zájem o zboží určené do domácnosti (například nábytek), kde

e-shopům rostl obrat v průměru o 34 %.

V tržbách vede PC, nákupy mobilem rostou nejrychleji

Zhruba 82 % zákazníků využívá při návštěvě internetového obchodu

osobní počítač, 11,5 % mobil a necelých 7 % tablet. „V tržbách je

situace mírně odlišná, tam stále jasně vládne PC s podílem zhruba 90,7

%. Mobily se na nich podílí ze 4,5 %, tablety ze 4,7 %,“ konkretizuje

Jan Penkala. Platí však, že e-shopům meziročně vzrostly příjmy ze všech

typů zařízení. „Zákazníci s PC utratili v internetových obchodech o 

čtvrtinu víc než loni. Lidé s tabletem o 42 %. Premiantem jsou nákupy z 

mobilů, tam růst dosáhl dokonce 56 %,“ říká Penkala.

Podobný růst o hodnotě 20% nárůstu meziročníh hodnot se očekává i 

nadále. „Tahounem bude jarní sortiment – oblečení, sport, zahrada nebo

také potraviny díky spuštění nových e-shopů,“ komentuje to Penkala.

O průzkumu: Byla zkoumána data shromážděná pomocí Google

Analytics na vzorku více než 70 českých e-shopů se souhrnným ročním

obratem přibližně 2,7 miliardy Kč.

Potřebujete poradit s EDI řešením pro vaši firmu?