Společnost Alza.cz a. s. připravila ve spolupráci s Platební institucí Roger zajímavý finanční [...]
Obrat českého trhu e-commerce vzrostl meziročně o 23%. Konkurence přitom není malá. V Česku je přes 37 tisíc e-shopů a loňský obrat se přesáhl hranici 70 miliard korun. Aktuálně, jak vyplývá z výsledků analýzy společnosti Acomware, je největší zájem především o zboží do domácnosti.
Česká e-commerce patří tradičně k silně růstovým složkám
maloobchodního prodeje: loňský obrat z prodeje zboží a služeb na
internetu přesáhnul 70 miliard Kč, tedy více než 6 % obratu celého
maloobchodu. Analytici pro pro letošní rok odhadovali, že e-shopy
porostou o přibližně 15 %. „Čísla za první čtvrtletí ale ukazují, že
tempo růstu je zatím rychlejší, někde na úrovni 23 %,“ vysvětluje Jan
Penkala, CEO konzultační společnosti Acomware. Podle něj mají zákazníci
největší zájem o zboží určené do domácnosti (například nábytek), kde
e-shopům rostl obrat v průměru o 34 %.
V tržbách vede PC, nákupy mobilem rostou nejrychleji
Zhruba 82 % zákazníků využívá při návštěvě internetového obchodu
osobní počítač, 11,5 % mobil a necelých 7 % tablet. „V tržbách je
situace mírně odlišná, tam stále jasně vládne PC s podílem zhruba 90,7
%. Mobily se na nich podílí ze 4,5 %, tablety ze 4,7 %,“ konkretizuje
Jan Penkala. Platí však, že e-shopům meziročně vzrostly příjmy ze všech
typů zařízení. „Zákazníci s PC utratili v internetových obchodech o
čtvrtinu víc než loni. Lidé s tabletem o 42 %. Premiantem jsou nákupy z
mobilů, tam růst dosáhl dokonce 56 %,“ říká Penkala.
Podobný růst o hodnotě 20% nárůstu meziročníh hodnot se očekává i
nadále. „Tahounem bude jarní sortiment – oblečení, sport, zahrada nebo
také potraviny díky spuštění nových e-shopů,“ komentuje to Penkala.
O průzkumu: Byla zkoumána data shromážděná pomocí Google
Analytics na vzorku více než 70 českých e-shopů se souhrnným ročním
obratem přibližně 2,7 miliardy Kč.
Potřebujete poradit s EDI řešením pro vaši firmu?