Společnost Alza.cz a. s. připravila ve spolupráci s Platební institucí Roger zajímavý finanční [...]
Obchodní řetězec Lidl má v Česku celkem 226 prodejen. Pro Fruko znamená nedohoda na cenách dodávek úbytek tržeb v přibližné výši 100 milionů korun. Obchodní řetězec nahradí pozici Fruka jiným českým dodavatelem.
Čtvrtý největší producent lihovin v Česku, jindřichohradecká společnost Fruko Schulz, odchází z obchodního řetězce Lidl. Podle spolumajitele Fruka Josefa Nejedlého nešlo akceptovat požadavky Lidlu, likérka na ně odmítla přistoupit.
I za cenu, že u Lidlu, jako jednoho ze svých tří největších odběratelů, přijde na tržbách o 100 milionů korun. Tedy až o pětinu roční produkce lihovin.
Lidl změnu svého dodavatele HN potvrdil. „Pro letošní rok jsme vybrali nového českého dodavatele, který nám nabídl zajímavější podmínky při zachování stejné kvality,“ reaguje mluvčí Lidlu Lucie Borovičková.
„Kvůli extrémnímu nárůstu cen surovin jsme museli stejně jako jiní výrobci lihovin zdražit. Lidl ale jako jediný z našich odběratelů trval na cenách loňského a předloňského roku. Museli bychom jim prodávat se ztrátou nebo výrazně snížit kvalitu. Obojí je pro nás nepřijatelné, na jejich podmínky jsem nepřistoupil,“ vyjádřil se Nejedlý.
Je zřejmě první z manažerů velkých dodavatelských firem, který otevřeně a konkrétně pojmenoval tvrdá vyjednávání s řetězci.
Přijít o byznys v Lidlu, znamená přijít o prodeje v jeho zdejších 226 prodejnách. Lidl je spolu s Kauflandem součástí německé skupiny Schwarz, která je z pohledu tržeb největším obchodníkem v Česku.
Podle Nejedlého ukončení spolupráce s Lidlem znamená "neprodat více jak 2 miliony půllitrových lahví lihoviny (především tuzemáku), což v tržbách představuje nějakých 100 milionů korun."
Potřebujete poradit s EDI řešením pro vaši firmu?