Společnost Alza.cz a. s. připravila ve spolupráci s Platební institucí Roger zajímavý finanční [...]
E-commerce se stále rozvíjí, avšak rostoucí problém přeplněných skladů klade překážku na cestě k dalšímu růstu. S nárůstem objemu online nákupů se zvyšuje i potřeba prostoru pro skladování zboží. Tento problém vyžaduje zvláštní pozornost a inovativní přístup v oblasti logistiky, aby bylo zajištěno efektivní řízení skladových kapacit a spokojenost zákazníků. Jak se společnosti v e-commerce s touto výzvou vypořádávají a jaká řešení se nabízejí?
Česká e-commerce se vrací k přirozenému růstu jako před pandemií, prodejci se však potýkají s nadměrnými skladovými zásobami. Ty vážou velké finanční prostředky, což může pro některé obchodníky značit problém, jak uvádí společnost Upgates, dodavatel e-shopových řešení.
Situace na trhu e-commerce se v současnosti vrací do stavu, v jakém byla v roce 2019, tedy ještě před vypuknutím pandemie v Česku. „Ve skutečnosti je trh dokonce lehce nad hodnotami z roku 2019, takže se postupně vrátil k udržitelnému růstu. Pokud bychom si odmysleli covidová léta, celý trh pokračuje ve svém přirozeném rozvoji,“ říká Martin Pech, obchodní ředitel společnosti Upgates.
Aktuálně však odbyt není tak intenzivní jako v posledních dvou letech, a proto mají e-shopaři plnější sklady, než by si přáli. Je to stále ještě přetrvávající důsledek narušení rovnováhy v e-commerce v souvislosti s covidem. V době výpadků dodavatelských řetězců se totiž prodejci masivně zásobovali a nyní, když lidé šetří, mají ve zboží zbytečně vysoké finanční prostředky. „Plné sklady prodejcům narušují peněžní toky, a tak musí zákazníky přesvědčovat častějšími slevami. Problémy se mohou dotknout zejména velkých hráčů, kterým se během pandemie nebývale dařilo,“ vysvětluje Martin Pech.
Spotřebitelská poptávka stagnuje nejvíce u volnočasového zboží, notebooků a tabletů. „V době, kdy se tolik nemohlo cestovat, museli lidé měnit své plány. Ti, kdo chtěli nakoupit volnočasové artikly jako stany, brusle nebo tablety až v roce 2022, se rozhodli udělat tak o rok dříve. Obvykle by se poptávka rozložila více rovnoměrně, nicméně v současnosti je zájem značně snížený,“ popisuje Pech.
S ohledem na dnešní ekonomickou situaci mají lidé nejen zájem o slevy, ale také o splátkový prodej, Například internetový obchod Give.cz uvádí až čtyřnásobný nárůst využití této platební metody.
Zdroj: mediaguru.cz
Potřebujete poradit s EDI řešením pro vaši firmu?