Společnost Alza.cz a. s. připravila ve spolupráci s Platební institucí Roger zajímavý finanční [...]
Jen za dva dny se za nově zpoplatněné hlavní silniční tahy v Německu vybralo 800 tisíc eur. Spolkové ministerstvo dopravy tak úspěšný start nečekalo. A starostové rovnou požadují, aby nákladní dopravci platili za všechny silnice. To by tvrdě dopadlo i na české kamiony.
Německý spolkový ministr dopravy Peter Ramsauer má radost. Zavedení mýtného pro nákladní auta na některých silnicích první třídy se povedlo.
Jen během prvních dvou dnů se vybralo 800 tisíc eur (20 milionů korun). Na vybraných úsecích hlavních tahů silnic totiž musí od začátku měsíce platit nákladní auta mýtné.
Spolkové ministerstvo dopravy přitom počítá, že díky novému opatření ročně vybere o 110 milionů eur víc. Píše německý deník Bild am Sonntag.
Nově tak musí dopravci platit za průjezd na 1135 kilometrech silnic první třídy. Většinou jde o víceproudé tahy v okolí velkých měst. Poplatek se liší podle typu auta, v průměru se ale jedná o 17 centů za kilometr.
Němečtí dopravci i tamní svaz maloobchodu to kritizují s tím, že další mýto silně zatěžuje firmy, které jsou už tak pod velkým tlakem kvůli vysoké konkurenci. Údajně potřebné navýšení koncových cen je proto ale téměř nereálné.
Čeští autodopravci také potvrzují, že novinka na německých silnicích se jich dotýká. "Negativní dopady to určitě mít bude. Poplatky za průjezdy silnic tvoří 12 procent ze všech nákladů," řekl Jiří Povolný, viceprezident Sdružení automobilových dopravců a představitel firmy Mátra Transport.
Jakékoli další navýšení mýtného je podle něj tedy citelné. "Polovina našeho vozového parku směřuje do Německa nebo jím projíždí, takže jsme to již pocítili. Bohužel dohody o úpravách cen s našimi zákazníky nejsou v průběhu roku možné," dodává Povolný.
Potřebujete poradit s EDI řešením pro vaši firmu?