Společnost Alza.cz a. s. připravila ve spolupráci s Platební institucí Roger zajímavý finanční [...]
Český řetězec supermarketů Penny se jako první maloobchodní prodejna připojil k aplikaci Nesnězeno, která spojuje zákazníky s neprodanými potravinami z restaurací, pekáren, hotelů a obchodů s potravinami za zvýhodněnou cenu. Penny zahájila pilotní projekt ve své pražské pobočce Revoluční prodejem balíčků s ovocem, zeleninou, chlazeným zbožím a pekařskými výrobky, jejichž expirace končí týž den, za poloviční cenu. Obsah balíčku bude pro zákazníky překvapením. Po vyhodnocení a úpravě prodejních mechanismů Penny plánuje rozšířit projekt na další pobočky.
Aplikace NESNĚZENO je platformou, jejímž prostřednictvím restaurace, pekárny, hotely nebo obchody s potravinami prodávají neprodané, ale kvalitní jídlo s výraznou slevou. PENNY se jako první obchodní řetězec u nás rozhodlo v rámci pilotního projektu do této aplikace zapojit svoji prodejnu v ulici Revoluční na Praze 1. „Pro nás je to další příležitost, jak nabídnout našim zákazníkům zlevněné zboží, kterému končí trvanlivost, a přitom je stále nejen zdravotně nezávadné, ale také stejně kvalitní. Je to další krok v našem boji proti plýtvání a doplnění našich současných projektů. Zákazníci si tak budou moci prostřednictvím aplikace najít naši prodejnu, kde budou moci koupit za cenu 79,- připravený balíček obsahující ovoce, zeleninu, pečivo nebo chlazené zboží, kterému ten den končí trvanlivost. Hodnota zboží bude minimálně 160 korun, zákazníka tak získá slevu 50 procent a více,“ popisuje Tomáš Kubík, manažer komunikace PENNY a dodává: „Obsah balíčků bude pro zákazníka překvapením, protože nelze předem nadefinovat jejich přesný obsah. Jeho složení se bude odvíjet od neprodaných, ale stále kvalitních, produktů s končící dobou trvanlivosti. Díky koupi tohoto balíčku zákazník nejen výrazně ušetří, ale sám se zapojí do boje proti plýtvání, což je pro nás hlavní cíl tohoto projektu.“
PENNY zapojilo do projektu Nesnězeno prodejnu v Revoluční ulici na Praze 1. Po vyhodnocení a na základě prvních zkušeností z fungování systému připravuje rozšíření na další prodejny. „Potřebujeme si vyzkoušet a nastavit mechanismy tvorby a prodeje ve své podstatě unikátních balíčků. Už nyní také víme, že případné zapojení dalších prodejen bude dávat smysl zejména ve velkých městech, proto začínáme v hlavním městě, kde případně budeme síť našich prodejen zapojených v této aplikaci rozšiřovat,“ popisuje plány Petr Baudyš, manažer oddělení kvality PENNY, a dodává: „Jako manažer kvality chci říci, že balíčky budou obsahovat zboží, které je stejně kvalitní jako jiné naše produkty. Jedná se o pouze o to, že jim v případě chlazených produktů končí trvanlivost nebo by se už nemohly druhý den prodávat, neboť se jedná o pečivo či čerstvé ovoce a zeleninu.“
Jakub Henni, zakladatel a CEO projektu Nesnězeno doplňuje: „Od začátku svého působení díky aplikaci Nesnězeno jsme společně s našimi partnery zachránili více než 200 tisíc porcí jídel a uživatelé ušetřili více než 11 milionů korun. Doposud byli našimi partnery zejména restaurace, pekárny či hotely. Jsme rádi, že PENNY je první obchodní řetězec, který se do projektu zapojil a jde tak příkladem celému trhu. Věříme, že i díky současné ekonomické situaci bude o balíčky potravin z PENNY zájem a že se nám v brzké době podaří projekt rozšířit i do dalších prodejen.“
Spoluprací s Nesnězeno doplňuje PENNY svůj projekt Bedýnek s ovocem a zeleninou, díky němuž si mohou zákazníci koupit ovoce nebo zeleninu druhé jakosti v bedýnce o váze 2 kg za cenu 19,90 Kč. Projekt bedýnek odstartoval v polovině loňského roku adoposud si mohli zákazníci bedýnky zakoupit na téměř 60 prodejnách. Díku tomu zachránili již desítky tun ovoce a zeleniny. V těchto dnech PENNY rozšiřuje nabídku bedýnek na 100 dalších prodejen po celé republice. Zákazníci tak bedýnky dostanou již na téměř každé druhé prodejně PENNY.
V rámci boje proti plýtvání PENNY rovněž před dvěma lety spustilo projekt PENNY PRO ZOO, v jehož rámci dodává zvířatům ovoce a zeleninu ze svých obchodů, které už zákazníkům v rámci přísných požadavků na kvalitu nechce nabízet. Celkově PENNY od začátku projektu dodalo do více než 30 zoologických zahrad bezmála 90 tun ovoce a zeleniny.
Zdroj: retailnews.cz
Potřebujete poradit s EDI řešením pro vaši firmu?