Společnost Alza.cz a. s. připravila ve spolupráci s Platební institucí Roger zajímavý finanční [...]
Celkový počet uživatelů internetu se v regionu střední a východní Evropy za rok 2011 meziročně zvýšil o 9,2%, tedy o více než 12 milionů nových uživatelů internetu. V důsledku toho rostly také výdaje na on-line reklamu a to o třetinu v porovnání s rokem 2010.
Česká republika obsadila v žebříčku států s nejvyššími výdaji na on-line reklamu třetí místo s celkovou sumou investic do internetové reklamy 268,9 milionu eur.
Uživatelé internetu v regionu CEE začali více využívat mobilní internet, smartphony a tablety. Významně se rozvíjel trh e-commerce, obzvlášť oblast hromadného nakupování, která zažila výrazný růst v celém regionu. Vyplývá to ze zprávy „Do you CEE?” asociace IAB a společnosti Gemius.
V roce 2011 dosáhl počet uživatelů internetu ve středí a východní Evropě téměř 143,5 milionu a on-line populace rostly téměř ve všech analyzovaných státech. V roce 2011 mělo ve střední a východní Evropě nejvíce internetových uživatelů Rusko, kde žije 38,3 % on-line populace regionu CEE.
Rusko je nejen největším, ale také jedním z nejdynamičtěji se rozvíjejících trhů střední a východní Evropy. Meziroční nárůst internetové populace zde dosáhl 11,7 %, a Rusko tak obsadilo třetí místo v žebříčku nejrychleji rostoucích online populací regionu.
Největší růst on-line populace byl zaznamenán na nejméně vyspělých trzích CEE, v Bělorusku a na Ukrajině. V prosinci 2011 dosáhla ukrajinská on-line populace 13,5 milionu uživatelů (meziroční nárůst o 19,1 %) a běloruská 4,1 milionu (meziroční nárůst o 20,2 %).
Potřebujete poradit s EDI řešením pro vaši firmu?