• CZ
  • SK

Obchodníkem bez bariér je Tesco

 08. 02. 2012

V rámci letošního Retail Summitu se poprvé ve spolupráci s Kontem Bariéry udělovalo ocenění Top Retailer – Obchodník bez bariér. Získalo jej Tesco.

Dnes skončil osmnáctý ročník konference Retail Summitu, jehož hlavním mottem byl "Obchod na prahu dospělosti". Navštívilo ho 800 registrovaných účastníků. Již devět let je nedílnou součástí slavnostního večera konference udělování prestižních cen Top Retailer pro ty obchodníky, kterým se v uplynulém roce nejlépe dařilo bodovat u zákazníků. Hlavním základem pro udělování cen jsou výsledky výzkumu Shopping monitor, největšího reprezentativního šetření nákupních zvyklostí v České republice. Tento průzkum společnosti Incoma GfK již od devadesátých let každoročně mapuje nákupní preference a motivace českých domácností a jejich vztah k obchodním řetězcům.

Letošní novinkou bylo udělení speciální ceny Top Retailer – Obchodník bez bariér. Cílený výzkum, realizovaný agenturou Incoma GfK ve spolupráci s Kontem Bariéry zjišťoval, které prodejny osobám se zdravotním handicapem nejvíc usnadňují návštěvu a nákup a kde naopak tito lidé narážejí na překážky. Z celkového srovnání nejlépe vyšly prodejny Tesco hypermarket.

„Jsme velice rádi, že byla tato kategorie zařazena a mohli jsme tak poukázat na problémy nakupování handicapovaných. Zkoumali jsme podmínky parkování u prodejen, absenci speciálních nákupních vozíků, to, jestli kvalitnější zboží bývá ve vyšších regálech, které jsou pro vozíčkáře hůře dostupné, mnohdy velice úzké uličky mezi regály, dostupnost platebních terminálů, jejich umístění, výšku čtečky karet i ovládacího panelu a mnoho dalších věcí,“
přibližuje způsob hodnocení Božena Jirků, ředitelka Konta Bariéry.

Další ocenění:

  • Cenu Top Retailer za nejvíce zákazníků na českém trhu si stejně jako loni odnesl Kaufland.
  • Cenu za řetězec nejlépe hodnocený zákazníky si mezi potravinářskými řetězci obhájily hypermarkety Globus, mezi nepotravinářskými prodejnami u zákazníků zvítězila Ikea.
  • Další ocenění Top Retailer směřovalo k obchodníkovi, který zaujal svým úspěšným konceptem či počinem. Vítězem hlasování v manažerském expertním panelu „Retail Vision“ se stal koncept Tchibo shops.

Zdroj: Klára Čikarová, Regal

Potřebujete poradit s EDI řešením pro vaši firmu?