• CZ
  • SK

Nový etický kodex pro e-shopy

 04. 10. 2011

Asociace pro elektronickou komerci (APEK) zavádí etický kodex pro internetové prodejce. Ti, kteří se k němu přihlásí, nebudou smět uvádět chybné informace o skladovosti zboží.

APEK se tím snaží zabránit častému nešvaru internetových obchodů, které na svém webu deklarují, že požadované zboží mají skladem, ale ve skutečnosti je ještě na cestě od dodavatele. Dodání zákazníkovi pak může trvat mnohem déle, než prodejce slibuje. To má nový Kodex terminologie lhůt dodání odbourat.

„Stejně jako při špatně nastavené ceně, lživém popisu zboží, je i lživá informace o skladové dostupnosti a termínu dodání klamavým jednáním obchodníka. V dnešní velmi konkurenční době je právě termín dodání mnohdy nejdůležitejší informací pro spotřebitele a jeho klamání je chráněno zákonem c. 634/1992 Sb. s pokutou pro obchodníka do výše 50 miliónu korun. Obchodník hlásící se k Terminologii lhůt dodání používá na svých stránkách pouze jednoznačné a nezavádějící údaje a neklame spotřebitele," uvádí se v kodexu.

Prodejci, kteří se ke kodexu připojí, nemají podle Jana Vetyšky, výkonného ředitele APEK, zapotřebí slibovat lidem nereálnou dodací lhůtu zboží. „Nežonglují s polovičatými pravdami typu „ano, zboží máme skladem, jenomže v Argentině, ale to vám raději nebudeme říkat.“ Ušetříte si tak případné zklamání, pokud jste na internetu objednávali například dárek k narozeninám pro někoho blízkého a chcete jej oslavenci předat včas. Jestliže je dnes zboží na skladě tisíce kilometrů vzdáleném, zítra ho doma mít s velkou pravděpodobností nebudete, i když to tak může na první pohled vypadat,“ upozorňuje Jan Vetyška.

Plné znění kodexu je k dispozici na webu APEKu.

Zdroj: Klára Čikarová, Regal

Potřebujete poradit s EDI řešením pro vaši firmu?