• CZ
  • SK

Nová prodejna nabízí regionální potraviny z Olomouckého kraje

 07. 05. 2015

Kvalitní uzeniny od regionálních výrobců, ovčí a kozí sýry, piva z produkce minipivovarů, místní lihoviny či med od včelařů z Olomouckého kraje si mohou lidé nakoupit v nové prodejně regionálních potravin Olomócké špajz. Obchod byl dnes slavnostně otevřena v nákupním komplexu Galerie Šantovka nedaleko centra Olomouce. Pokud se koncept prodejny s regionálními potravinami osvědčí, její provozovatel chce podobné obchody otevřít také v dalších čtyřech velkých městech Olomouckého kraje.

"V Šantovce už máme kavárnu a naskytla se nám šance vzít si i tento obchod. Přemýšleli jsme, co by bylo nejvhodnější zde prodávat. Rozhodli jsme se nakonec, že oslovíme regionální producenty potravin a pokusíme se je dostat na trh. Myslím, že na trhu tento sortiment chybí," řekl ČTK majitel prodejny Roman Lípa, podle kterého malí výrobci potravin nemají šanci do nákupních center či obchodních řetězců samostatně proniknout.

V nové prodejně Olomócké špajz je k dostání několik desítek druhů potravin a nápojů od zhruba 30 regionálních výrobců. K mání jsou mléčné výrobky, uzeniny, pečivo, medy, marmelády, domácí sirupy, koláče, paštiky či bylinný likér Jakamarus, který je regionální specialitou. Lidé si budou moci koupit také ovoce a zeleninu od místních farmářů.

V nabídce nové prodejny ale chybí Olomoucké tvarůžky, které jsou symbolem regionálních specialit vyráběných v Olomouckém kraji. Podle hejtmana Jiřího Rozbořila (ČSSD) společnost A.W., která Olomoucké tvarůžky jako jediná na světě vyrábí, zřejmě nepochopila filozofii nové prodejny zaměřenou na propagaci regionálních potravin. "Příští týden se spojím s vedením loštické tvarůžkárny a vysvětlím jim nový koncept. Byla by obrovská škoda, kdyby tady nebyly tvarůžky zastoupeny, protože lidé se po nich ptají," řekl ČTK Rozbořil.

Ceny regionálních specialit v prodejně Olomócké špajz jsou o něco vyšší než u průmyslově vyráběných potravin. "Zákazníci ale lepší a zdravější potraviny vyhledávají a rádi si za ně připlatí. Ohlasy jsou zatím velmi dobré. Když se nám to v Olomouci dobře rozeběhne, tak chceme jít do dalších měst Olomouckého kraje. Nabízí se například Přerov či Prostějov," řekl Lípa. Nákupním centrem Šantovka podle Rozbořila denně projde zhruba 20.000 lidí, takže prodejna by neměla mít o zákazníky nouzi.

V Olomouci už delší dobu funguje farmářská prodejna Náš grunt, v níž zákazníci najdou potraviny malých a středních dodavatelů především regionálního původu. Obyvatelé Olomouce mohou nakupit také v prodejně Sklizeno či navštívit farmářské trhy v centru města.

Zájem o potraviny od malých výrobců či od farmářů v posledních letech v Česku roste. Například síť farmářských prodejen Náš grunt loni meziročně zvýšila tržby o dvě třetiny na 150 milionů korun a nyní má 33 poboček. Konceptů nabízejících kvalitní lokální potraviny přibývá. Jde například o řetězec Delmart, který loni otevřel na pražském Smíchově první prodejnu s bistrem a pekárnou

Zdroj: ČTK

EdiZone využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho částí veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.

Potřebujete poradit s EDI řešením pro vaši firmu?