Společnost Alza.cz a. s. připravila ve spolupráci s Platební institucí Roger zajímavý finanční [...]
Návštěvnost tuzemských internetových obchodů v závěru loňského roku meziročně vzrostla téměř o třetinu. Výrazně se zvýšil zejména přístup do internetových ochodů pomocí mobilních telefonů a tabletů. Vyplývá to ze statistik agentury H1.cz, která od začátku října do 23. prosince monitorovala několik desítek internetových obchodů.
"Statistiky ukázaly, že lidé v roce 2011 navštěvovali internetové obchody, které H1.cz sledovala, o téměř 30 procent více než v roce 2010," sdělila agentura. Přes srovnávače zboží se návštěvnost internetových obchodů zvýšila o 34 procent a prostřednictvím internetových vyhledávačů o 11 procent.
Největší nárůst loni podle H1.cz zaznamenalo využívání přístupů z mobilních telefonů a tabletů. "Lidé navštívili internetové obchody klientů H1.cz tímto způsobem o 420 procent více než v roce 2010," stojí v tiskové zprávě H1.cz.
Obliba internetových obchodů v posledních letech roste. Útraty Čechů v internetových obchodech loni podle odhadu Asociace pro elektronickou komerci vzrostly na rekordních 37 miliard korun, což je o čtyři miliardy meziročně více. Lidé na internetu pořizují především domácí spotřebiče, elektroniku a oblečení. Hlavním důvodem využití internetových obchodů je nejen obvykle nižší cena zboží, ale také pohodlí a úspora času.
Z průzkumu obchodního portálu Aukro.cz a internetového srovnávače Heureka.cz vyplývá, že uživatelé nakupující na internetu stále více využívají moderní způsoby platby, jako je platební karta nebo rychlý bankovní převod. Tyto metody loni aspoň jednou použilo přibližně 25 procent nakupujících.
Zdroj: ČTK, Regal
Potřebujete poradit s EDI řešením pro vaši firmu?