Společnost Alza.cz a. s. připravila ve spolupráci s Platební institucí Roger zajímavý finanční [...]
Výzkum agentury STEM/MARK ukázal, že národní značka Klasa na trhu uspěla. Čeští výrobci hlásí zvýšené prodeje o desítky procent. Vyšší oblíbenost takto označených potravin je i u spotřebitelů. V konkurenci s jinými značkami označujícími české potraviny dvě třetiny spotřebitelů upřednostňují Klasu.
Podle mínění 76 % výrobců má logo Klasa vliv na zvýšené prodeje jejich potravin. Více než dvě třetiny z nich chtějí rozšířit značku i na své další výrobky. „Loňský krizový rok byl pro řadu výrobců rokem kritickým, a pokud jim značka pomohla krizi překonat, což čísla z našeho výzkumu dokazují, pak můžeme hovořit o úspěchu,“ uvedla ředitelka odboru vnější komunikace a marketingu Státního zemědělského intervenčního fondu Dana Půtová.
Podle výzkumu si 71 % dotazovaných myslí, že Klasa usnadňuje výběr potravin, a 67 % ji přímo kupuje. Více než dvě třetiny žen dávají při výběru potravin přednost těm, které mají tuto značku.
I přes ekonomickou krizi, která výrazně tlačí na cenovou úroveň potravin, zůstává pro českého spotřebitele hned po čerstvosti kvalita potravin druhým nejdůležitějším kritériem při výběru. Pokud jde o porovnání kvality českých potravin se zahraničím, 81 % zkoumané populace si myslí, že české výrobky jsou většinou kvalitnější než od zahraničních výrobců.
Lepší prodejnost výrobků Klasa ukazuje i průzkum mezi řetězci. Oproti roku 2008 se prodeje výrobků s tímto označením zvýšily o 20 až 43 % – v závislosti na konkrétním řetězci.
Úřad pro ochranu průmyslového vlastnictví vydal na konci října rozhodnutí ve sporu o logo Klasy mezi ministerstvem zemědělství a mezi studiem Štrob, Širc a Slovák, které její podobu navrhlo. Úřad rozhodl ve prospěch Klasy. Značka se tak bude i nadále objevovat na českých výrobcích.
Zdroj: Miroslav Tryner, Euro
Potřebujete poradit s EDI řešením pro vaši firmu?