Společnost Alza.cz a. s. připravila ve spolupráci s Platební institucí Roger zajímavý finanční [...]
Obchodní centrum Futurum v Hradci Králové po rok trvající dostavbě a modernizaci v hodnotě 400 milionů korun zvětšilo svou obchodní plochu o 40 procent na 35.000 metrů čtverečních.
Veřejnosti se otevřelo včera. Počet obchodů vzrostl z 68 na 110, všechny obchodní jednotky jsou již pronajaté. Při prezentaci k ukončení stavby to řekl generální ředitel developerské společnosti TK development Rostislav Novák.
Rozšířením centrum podle Nováka čelí konkurenci, která se v Hradci Králové chystá postavit dvě velká centra. Německá ECE chystá u fotbalového stadionu v Malšovicích stavbu centra Arkády se 130 obchody. Slovenská HB Reavis Group pak chce na místě bývalého autobusového nádraží postavit nákupní galerii Aupark s téměř 170 obchody. Oba projekty investoři připravují již několik let, ale s vlastní stavbou z různých důvodů žádný z nich ještě nezačal. Více než 100 obchodů v jedné nákupní galerii nabízí na východě Čech jen centrum AFI Palác v Pardubicích.
Nové obchody centra Futurum vyrostly na střeše komplexu na místě bývalého parkoviště. Auta se přesunula do nových pětipodlažních garáží, celkový počet parkovacích míst činí 1350. Futurum, jehož součástí je hypermarket Tesco a multikino Cinestar, otevřelo v roce 2000. Za rok centrum navštíví kolem šesti milionů lidí.
Developerem rozšíření a zároveň spoluvlastníkem centra je společnost TK development. Centrum spravuje společnost CBRE Property Management.
Zatím poslední větší nákupní centrum ve stotisícovém Hradci Králové otevřela v listopadu 2009 developerská společnost Amadeus Real. Její Atrium s 41 obchody stálo půl miliardy korun a vyrostlo vedle obchodního domu Tesco na místě bývalé tržnice v centru města.
V Hradci Králové je nyní přibližně 1000 obchodů. Nákupní centra ve městě mají například řetězce Tesco, Ahold, Interspar, Baumax, Obi, Makro, Hornbach, Asko, Electro World, Kaufland.
Podle studie poradenské realitní společnosti Cushman & Wakefield stavba nových nákupních center v Česku ani v následujících letech nezrychlí tempo a na tuzemském trhu budou ročně otevřeny pouze jeden či dva nové obchodní komplexy. Provozovatelé nákupních center nyní síly soustředí na jejich modernizaci či rozšiřování.
Zatímco v Evropě se loni plocha velkých nákupních center rozrostla o 26 procent, v Česku bylo podle údajů Cushman & Wakefield otevřeno pouze obchodní centrum Lihovar v Říčanech. Na konci loňského roku v ČR fungovalo 96 velkých nákupních center, jejichž celková plocha činila zhruba 2,1 milionu metrů čtverečních.
Zdroj: ČTK, Regal
Potřebujete poradit s EDI řešením pro vaši firmu?