• CZ
  • SK

Košík rozšiřuje působnost, míří do malých měst a obcí

 23. 03. 2023

Internetový obchod s potravinami Košík.cz rozšiřuje působení v České republice. Nově bude dovážet do několika desítek malých měst i obcí. I do dalších částí Česka chce přinést stejné služby jako jsou třeba v hlavním městě. Košík má také výhodnou dopravu, která je navíc pro seniory, hendikepované a rodiče malých dětí zadarmo. Cílem je oslovit další zákazníky po celé České republice a naučit je objednávat potraviny až domů. 

Celkové pokrytí internetového obchodu s potravinami Košík.cz se v prvním čtvrtletí zvýšilo skokově. Nově vstupuje do desítek okresních měst a jejich okolí, poprvé spouští své služby na Karlovarsku. Kromě samotných Karlových Varů se Košík vypraví třeba do Chebu, Sokolova a desítek okolních obcí.

V oblastech, kam již Košík nákupy rozvážel, se navíc zvýšila velikost pokrývané oblasti v průměru na dvojnásobek. Na Košíku si díky tomu nákup pro domácnost nově může objednat šest milionů Čechů.

Košík oznamuje, že pro něj začíná zcela nová etapa. Zaměří se i na domácnosti, které mají s on-line supermarkety zatím velice malou zkušenost, ale mohly by již brzy objednávat potraviny až domů pravidelně. Chce je přesvědčit širokým sortimentem a cenami potravin, které denně hlídá, rychlostí a dále výhodnou dopravou s doručením prvního nákupu bezplatně.

Budoucnost pohodlného nákupu

Chceme ukázat, jak podle nás vypadá budoucnost pohodlného nakupování v regionech, které si navíc může dovolit opravdu každý. A představit ho samozřejmě co největšímu množství Čechů. Víme, že domácnosti stále ještě nejsou připravené nakupovat výhradně on-line. Ale tušíme, že jakmile si Košík jednou vyzkouší, staneme se jejich pravidelným partnerem, na kterého se budou spoléhat stále častěji. To nám pro začátek úplně stačí,“ zmiňuje Ivan Utěšil, generální ředitel Košík.cz. Jak doplňuje: „Naším cílem je oslovit je s nabídkou, která se neodmítá. Dokázat jim, že on-line supermarket dokáže být ve všech ohledech srovnatelný s kamennou prodejnou a v mnoha ohledech ji spíše překonává.

Všem zákazníkům chce Košík přinést nový standard služby bez rozdílu. To je například rychlost doručení, na jakou jsou zvyklí obyvatelé hlavního města. Nákupy Košík přiveze už 180 minut od objednání a v mnoha případech tak bude nejrychlejší službou v regionu. Za dopravu si navíc zákazníci nepřiplatí. Běžné nákupy v hodnotě nad 1200 korun doručí Košík zdarma. U menších nákupů pak cena bude cena dopravy startovat na 29 korunách. Nákupy Košík přiveze již od sedmi hodin ráno, poslední objednávky doručí kolem 22 .hodiny.

Levnější než supermarket

Cenová strategie je pro Košík zásadním prvkem pro úspěch v regionech. Pracuje na tom, aby byl nákup v průměrném nákupním koši srovnatelný anebo levnější než v on-line obchodech i běžném supermarketu. Denně kontroluje a upravuje ceny více než 6000 svých položek. Nejnižší ceny pravidelně nakupovaných potravin pak dorovnává podle svého monitoru cen nejen on-line supermarketů. Každou středu navíc představuje vlastní akční nabídku, jak jsou zákazníci zvyklí z kamenných obchodů.

V šíři a kvalitě sortimentu se může Košík opřít o strategického partnera v podobě společnosti Makro ČR, která mu pro regionální expanzi poskytuje zázemí ve všech svých regionálních prodejnách. Zaměstnanci Košíku se mohou volně pohybovat po prodejně a mít k dispozici kompletní čerstvý i trvanlivý sortiment.

Široká nabídka

Zejména v dnešní době je cenově výhodný nákup naprostým základem. Proto jsme společně zapracovali na nabídce a cenách, abychom mohli s čistým svědomím říct, že jsme v cenách srovnatelní a často u základních sledovaných položek levnější než supermarkety a pochopitelně i lokální samoobsluhy nebo večerky,“ vysvětluje Ivan Utěšil. „Naše nabídka produktů je zároveň čtyřikrát větší než v běžném lokálním supermarketu a kromě cenově výhodných položek budeme nadále vozit i superčerstvé nebo prémiové zboží. A také potraviny, které se obtížně shání – třeba vegetariánské nebo bezlepkové,“ komentuje.

Košík chce stavět i na férovém přístupu. Nejen ti, kteří budou potraviny on-line nakupovat poprvé, ocení například možnost okamžité reklamace zboží v případě nespokojenosti. Za každou reklamovanou položku bude Košík ihned vracet kredity, které je možné využít jako slevu v rámci dalšího nákupu. Pro maminky a seniory je doručení zdarma. Dříve narození si objednají i po telefonu a základní potraviny budou mít dotované.

Pokrytí venkova

Jedním z cílů expanze je zastavit klesající dostupnost lokálních prodejen. Na nich jsou závislí především obyvatelé, pro které je složité jezdit pro nákupy autem. Tedy například matky na mateřské nebo rodiče s malými dětmi, senioři anebo hendikepovaní. Zejména poslední dvě jmenované skupiny jsou bez místní samoobsluhy nebo supermarketu často odkázáni na pomoc zvenčí.

Přestože pokrytí supermarkety je v Česku na vysoké úrovni, pořád hovoříme o dobré dostupnosti jen v případě, kdy máte možnost jezdit autem. Na běžné vsi, ale často i v okrajových čtvrtích měst a městeček se situace naopak dlouhodobě zhoršuje,“ uvádí Ivan Utěšil. „Je potřeba si uvědomit, že více než pětina domácností je odkázána na nákupy v lokalitě. My jsme připraveni to zásadním způsobem změnit a nabídnout pomocnou ruku,“ vysvětluje.

Rodičům malých dětí, seniorům a držitelům průkazů ZTP chce Košík vozit v konkrétní časy i malé nákupy od 600 korun zcela zdarma. Navíc jim přinese ještě další výhody, například zvýhodněné ceny plen nebo dětské výživy a až pětiprocentní cashback z každého nákupu. Pro seniory je zase možnost nakupovat základní potraviny, jejichž cenu Košík dotuje.

Nákup přes telefon

Byla odstraněna i technologická bariéra, senioři si objednají nákup i v případě, že nemají možnost využívat pravidelně počítač. Pomůže jim v tom asistent na telefonu. Garantem služby je dlouhodobě Konto Bariéry se svým programem Senzační senior, který se snaží o zapojení dříve narozených do aktivního života. Nákupy mohou svým rodičům nebo prarodičům objednávat také jejich rodinní příslušníci.

Podle Ivana Utěšila je nová expanze jen začátek. Dostupnost služby by se měla ještě zvyšovat a ve výhledu by Košík chtěl dovézt čerstvé potraviny na jakoukoli adresu v Česku. Rozšiřovat chce postupně i lokální sortiment, zapojovat bude nadále místní obchodníky, farmáře a výrobce. Účastnit se chce také regionálního života a být v kontaktu s místními komunitami.

Zdroj: zboziaprodej.cz

Související články

Potřebujete poradit s EDI řešením pro vaši firmu?