• CZ
  • SK

Konzervárny Alibona loni zvýšily výnosy a vrátily se do zisku

 14. 05. 2014

Akciové společnosti Alibona, která především konzervuje ovoce a zeleninu, loni vzrostly výnosy meziročně o 13 procent ze 152 milionů korun v roce 2012 na 171 milionů korun. ČTK dnes informaci získala z pozvánky na řádnou valnou hromadu firmy.

Hospodaření konzervárenské společnosti z Litovle na Olomoucku po předchozí ztrátě 1,4 milionu korun v roce 2012 skončilo loni podle auditovaných výsledků ziskem 1,6 milionu korun.

Představenstvo Alibony v červnu na valné hromadě akcionářům firmy navrhne výplatu dividend v celkové výši 1,585 milionu korun. Na jednu tisícikorunovou akcii by tak měla připadnout hrubá dividenda 15 korun.

Firma se v roce 2013 vyrovnala s předloňským ukončením výroby zeleninových směsí pro koncern Unilever. Například v roce 2011 zeleninové směsi pro Unilever tvořily zhruba desetinu objemu výroby Alibony.

Do finančních plánů na loňský rok vedení firmy zakomponovalo snížení nákladů a růst cen kompotů, které předloni stagnovaly a spolu se slabou úrodou měly negativní dopad na tržby a ziskovost firmy.

Alibona vyrábí ročně kolem 12.000 tun konzervárenských výrobků. Zhruba dvě třetiny její produkce tvoří sterilovaná zelenina, necelou pětinu kompoty a zbývající část výroby připadá na sterilované okurky a nakladače Deko a Pektogel.

Litovelská firma se zaměřuje především na domácí trh, kde konzervárenské produkty dodává obchodním řetězcům, výrobcům lahůdek i potravinářským firmám.

Společnost Alibona vznikla v roce 1992 vyčleněním ze státního podniku Seliko Olomouc na základě privatizačního projektu, kdy ji dostali zpět potomci bývalých majitelů. Alibona má základní kapitál 105,7 milionu korun. Nadpoloviční balík akcií Alibony vlastní několik fyzických osob.

Zdroj: ČTK

EdiZone využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho částí veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.

Potřebujete poradit s EDI řešením pro vaši firmu?