• CZ
  • SK

Jak řetězce bodují u zákazníků

 08. 09. 2011

Nová studie společnosti Incoma „Retail brands 2011“ měří image řetězců a věrnost jejich zákazníků. Pro budoucnost českých maloobchodníků je to zásadní věc – síla značky řetězce se může stát pomyslným jazýčkem na vahách konkurenčního boje.

Z hlediska důvěryhodnosti značky dosáhl nejvýš Globus, který také nakupující vnímají celkově nejpozitivněji. Za ním je značka Tesco a s nepatrným odstupem Interspar. Ve znalosti vede Kaufland následovaný značkou Albert, které jistě pomohlo jak sloučení obou formátů pod jednu značku, tak investice do komunikačních kampaní. Zajímavá a svým způsobem unikátní je pozice řetězce Interspar, který má ve srovnání s ostatními hypermarkety slabší složku image vázanou na velký nákupní koš, na druhé straně však výrazně boduje v kvalitě, čerstvosti a nabídce specialit. Poněkud podobnou pozici zaujímá i značka Billa, která je ovšem posunuta víc k supermarketům, tj. k menšímu nákupnímu koši. Řetězce Lidl a Penny Market nemají v očích zákazníků o mnoho víc než nízké ceny, ale zato je zná téměř každý. Celkovou sílu značky řetězců měří ve studii Incoma PowerBrand index – vůbec nejsilnější značka na českém obchodním trhu je podle toho Kaufland následovaný Globusem.

Zdroj: Radana Čechová, Regal

Potřebujete poradit s EDI řešením pro vaši firmu?