• CZ
  • SK

Jak je důležité brát ohled na reference zákazníků e-shopů?

 03. 07. 2012

Podle internetové ankety cenového srovnávače Heureka dávají doporučení na nákup svým známým spíše Slováci než Češi nakupující na internetu. Do jaké míry má smysl usilovat o dobré reference?

V mezistátním srovnání jsou Slováci nakupující on-line „sdílnější“ než Češi. O zkušenosti by se podle Heureky podělilo 66 % dotázaných respondentů oproti 58 % respondentů z České republiky.

Vyplývá to z on-line ankety portálu Heureka, které se zúčastnilo na 2 000 respondentů.

Na Slovensku podle Heureky muži, kteří navštěvují internetové obchody, sdílejí tipy a doporučení ve větší míře než ženy. Tipy a doporučení na zajímavé „vychytávky“ z e-shopů dává svým přátelům a známým podle Heureky až 68 % mužů oproti 63 % žen nakupujících na internetu.

„Muži se se svými přáteli nejčastěji dělí o zkušenost s technickými novinkami a elektronikou, ženy si spíše doporučí kosmetiku a oblečení,“ uvedl v tiskovém oznámení Kamil Demuth, projektový manažer Heureky. Poměr žen a mužů nakupujících na internetu je podle něj vyrovnaný.

„Výsledky průzkumu zpochybňují mýtus o ‚drbnách‘ ženách a naznačují, že obě pohlaví mají víc společného, než rozdílného. Vzájemné sdílení dojmů, pocitů či zkušeností jako forma interakce s druhými lidmi je stejně klíčová pro ženy a i pro muže,“
uvedl expert na oblast rovnosti pohlaví, psycholog Andrej Kuruc.

Zdroj: Heureka, ChannelWorld

Potřebujete poradit s EDI řešením pro vaši firmu?