Společnost Alza.cz a. s. připravila ve spolupráci s Platební institucí Roger zajímavý finanční [...]
Očekávání tuzemských e-shopů pro rok 2017 jsou extrémně optimistická. Až 89 % firem předpokládá růst tržeb, k němuž má přispět získávání nových zákazníků i větší ochota prodejců investovat do svého rozvoje. Jako ohrožení růstu vnímají e-shopy nejčastěji konkurenční tlak na snižování cen nebo také vstup nové konkurence, zejména pak retailových firem, na trh. Vyplývá to z výzkumu, který zveřejnila konzultační společnost ACOMWARE.
Průzkum byl realizován mezi 203 prodejci letos v lednu a jeho výsledky potvrzují, jak úspěšný rok mají tuzemské e-shopy za sebou. „V loňském roce, kdy se celkový obrat e-commerce trhu zvýšil na zhruba 98 miliard korun, rostlo 88 % dotazovaných e-shopů. Od toho se odvíjí i vysoká očekávání do budoucna. 89 % e-shopů předpokládá, že letos svůj obrat zvýší, a pouze 11 % předpokládá stagnaci,“ říká Jan Penkala, CEO konzultační společnosti ACOMWARE.
Přestože e-shopy vidí největší příležitost v akvizici nových nakupujících, postupně se jim daří navyšovat také obrat z loajálních, vracejících se zákazníků. „U poloviny e-shopů se stávající zákazníci podílejí na obratu z více než 30 %. Je pravděpodobné, že toto číslo dále poroste,“ myslí si Penkala. Pokud jde o další možnosti růstu, e-shopy je vedle akvizice zákazníků spatřují v rozšíření sortimentu nebo zlepšení svých marketingových aktivit. Jako potenciální hrozby naopak uvádějí vstup nových e-commerce hráčů na český trh, tlak na snižování cen a též posílení stávající konkurence.
Výzkum zároveň ukazuje, že se majitelé e-shopů nebojí významně investovat do dalšího rozvoje. Po loňském úspěšném roce plánuje 69 % firem v roce 2017 investice navyšovat. E-shopy podpoří hlavně online technologie nebo posílení vztahu se stávajícími zákazníky. „Z hlediska marketingových aktivit pro ně zůstávají prioritou PPC kampaně a remarketing, do kterých hodlá investovat 80 % firem,“ upřesňuje Penkala. Výdaje na marketing budou dále směřovat zejména na e-mailovou komunikaci, display reklamu, videoreklamu a content marketing.
Poznámka: Průzkum byl realizován mezi 203 českými e-shopy pomocí online dotazníků v období od 6. do 31. ledna. Data byla validována, odpovědi nejsou anonymní.
Zdroj: Tisková zpráva ACOMWARE
Potřebujete poradit s EDI řešením pro vaši firmu?