• CZ
  • SK

IFPI: Tuzemský trh s hudbou loni klesl o 16 %

 06. 03. 2012

Pokles tuzemského trhu s hudebními nahrávkami se loni zpomalil a prodej hudby v Česku klesl o zhruba 16 procent z 357 milionů korun v roce 2010 na 300 milionů korun. V roce 2010 se prodej hudby meziročně snížil o 27 procent. Češi loni opět koupili méně klasických hudebních nosičů, naopak digitální hudba vykázala výrazný nárůst, avšak výpadek prodeje hudebních nosičů opět nedokázala pokrýt, informovala česká pobočka Mezinárodní federace fonografického průmyslu.

"V roce utržily firmy sdružené v ČNS IFPI z prodeje fyzických a digitálních nosičů téměř 300 milionů korun. Příjmy z prodeje fyzických nosičů pak činí 264 milionů korun,"
stojí v tiskové zprávě české pobočky IFPI, podle které prodej digitální hudby loni v Česku vzrostl o 42 procent a digitální nahrávky se na celkovém prodeji hudby podílely necelými 12 procenty. V roce 2010 hodnota tuzemského trhu s digitální hudbou činila zhruba 25 milionů korun, což představovalo asi sedm procent celkového hudebního trhu v Česku.

Digitální obchod s nahrávkami otevřela loni v listopadu společnost Supraphon. Stahování nebo přehrávání hudby a videa umožňují v Česku také další internetové servery. Počátkem loňského října zpřístupnil přehrávání hudebních skladeb od světových vydavatelů v počítači či mobilním telefonu server MusicJet, v závěru září začala nabízet stahování hudby a videa česká mutace služby iTunes od americké firmy Apple. Stahování hudby do mobilů poskytuje například také server T-Music operátora T-Mobile.

Na český trh s digitální hudbou na začátku letošního dubna vstoupí také tuzemská největší síť obchodů s hudbou, filmy a počítačovými hrami Bontonland. Zájemcům nabídne 500.000 digitálních skladeb od velkých firem jako jsou Sony Music, Universal Music či EMI.

Zdroj: ČTK, Regal

Potřebujete poradit s EDI řešením pro vaši firmu?