Společnost Alza.cz a. s. připravila ve spolupráci s Platební institucí Roger zajímavý finanční [...]
Síť hypermarketů pokryla už většinu Česka. Ve spádové oblasti 268 hypermarketů žije takřka 90 % populace, uvedla společnost Incoma GfK. V roce 2010 bylo v Česku otevřeno pouze 10 nových hypermarketů, což je o čtyři méně než v roce předchozím. Obchodní řetězce dál stavějí velkoplošné prodejny, ale ve stále menších městech.
„Markantní je především snaha po obsazení posledních bílých míst v malých městech s 10 až 20 tisíci obyvateli. Z deseti nových prodejen bylo sedm postaveno právě v těchto městech,“ sdělil Euro.cz František Diviš z Incomy GfK.
„Ve vzdálenosti do 20 kilometrů od některého z hypermarketů žije 9,25 milionu obyvatel, tedy 88 procent české populace. Síť hypermarketů a jejich spádových oblastí tak již pokryla téměř celé Česko,“ uvedl Diviš. Výjimku podle něj tvoří pouze řídce osídlená území, kde nejsou sídla vhodná pro umístění hypermarketů.
Mezi spádovými oblastmi hypermarketů jsou velké rozdíly z pohledu počtu obyvatel. Zatímco u pražských prodejen žije v dojezdové vzdálenosti 20 kilometrů i více než 1,3 milionu obyvatel, tak u některých hypermarketů v malých městech je to méně než 40 tisíc obyvatel.
Zdroj: Rudolf Marek, Euro.cz
Potřebujete poradit s EDI řešením pro vaši firmu?