• CZ
  • SK

Hobbymarkety Baumax vykázaly ztrátu

 16. 08. 2011

Společnost Baumax ČR, která na tuzemském trhu provozuje stejnojmenných 24 hobbymarketů, loni poprvé od roku 1995 vykázala ztrátu. Zatímco ještě v roce 2009 její hospodaření skončilo čistým ziskem 97,4 milionu korun, tak loni se ponořilo do ztráty 67 milionů korun. Vyplývá to z výroční zprávy společnosti Baumax ČR, která byla zveřejněna ve Sbírce listin. Společnost Baumax v ČR působí od roku 1992, přičemž ČTK má k dispozici údaje o jejím hospodaření počínaje rokem 1995, kdy firma vykázala zisk.

Hobbymarketům Baumax loni v Česku klesly i tržby za prodej zboží, a to meziročně o zhruba půl miliardy korun z 5,144 miliardy korun v roce 2009 na 4,645 miliardy korun. Hobbymarkety Baumax přitom v Česku dlouho vykazovaly rostoucí tržby. Situace se ale změnila v roce 2008, kdy tržby společnosti Baumax ČR klesly z 5,716 miliardy korun v roce 2007 na 5,629 miliardy korun. Předloni se pak její tržby snížily na 5,144 miliardy korun.

Tržby pěti největších hobbymarketových řetězců a prodejen se zahradní technikou v loňském roce podle odhadu společnosti Incoma Gfk a časopisu Moderní obchod po předchozím poklesu stagnovaly na úrovni 27,6 miliardy korun. V roce 2009 se přitom jejich tržby po několika růstových letech kvůli hospodářské krizi meziročně snížily o 2,2 miliardy korun.

Nejvyšší odhadované tržby loni v Česku opět vykázala síť 31 hobbymarketů OBI, které se meziročně zvýšily o zhruba 100 milionů korun na 9,3 miliardy korun. Druhé místo připadlo šesti prodejnám Hornbach, jejichž tržby se ale ve srovnání s rokem 2009 snížily o 700 milionů korun na 5,7 miliardy korun. Pokles tržeb loni vykázala také v pořadí třetí síť 24 hobbymarketů Baumax. Zatímco v roce 2009 její odhadované tržby obnášely 6,1 miliardy korun, tak loni činily 5,5 miliardy korun.

Čtvrtou pozici obsadila společnost Mountfield, která v Česku provozuje 54 prodejen se zahradní technikou, nábytkem a bazény. Tržby Mountfieldu loni meziročně vzrostly o 400 milionů korun na 3,8 miliardy korun. Pátá skončila síť sedmi hobbymarketů Bauhaus, jejichž tržby se loni zvýšily o 800 milionů korun na 3,3 miliardy korun.

Obliba hobbymarketů v ČR roste a pravidelně v nich nakupuje více než polovina českých kutilů a zahrádkářů. Například v roce 2005 jim podle průzkumu společností Incoma GfK dávalo přednost 57 procent zákazníků. V roce 2000 přitom tento ukazatel činil 40 procent.

Zdroj: ČTK, Regal

Potřebujete poradit s EDI řešením pro vaši firmu?