Společnost Alza.cz a. s. připravila ve spolupráci s Platební institucí Roger zajímavý finanční [...]
Plzeňský Hannah, významný evropský výrobce outdoorového oblečení, dobudoval loni v ČR maloobchodní síť a všechny firmy spojil v holding. Tržby skupiny se 400 lidmi, které činily asi 600 milionů Kč, se mají letos zvýšit, i když krize zřejmě více dolehne na domácnosti. Skupina Hannah, která slaví letos 20 let, dále distribuuje 16 značek špičkových světových výrobců outdoorového zboží.
Hannah, který se původně zaměřoval na výrobu a velkoobchod, musel kvůli těžké situaci na trhu vybudovat maloobchodní síť 30 vlastních prodejen, která už jsou výraznou částí podnikání. „Na trhu je to velmi ostré a spojení všech firem nám pomůže se rozvíjet," uvedl marketingový ředitel Filip Komorous. Kromě deseti prodejen Hannah má 20 obchodů Rock Point.
Sloučením velkoobchodu s maloobchodem na podzim 2009 a dotvořením holdingu skupina skokově narostla. I přes krizi, která má letos nejvíce postihnout domácnosti, chce letos opět prodat více zboží. Firma se více přizpůsobila potřebám obchodů a produkuje nyní kompaktní a konkrétně zacílené kolekce oblečení.
Skupina se zaměřuje na zboží středního a vyššího cenového segmentu. Mezi 16 distribuovaných značek patří Keen, Mountain Hardwear, Osprey atd. „Český trh začal být také zajímavý pro ikony oudooru jako je The North Face, Patagonia a Mammoth a Icebreaker. V mezinárodním měřítku hrají ve svém segmentu prim a je dobré, že je máme v nabídce," uvedl Komorous. Prosazovat se v ČR začínají také severské značky jako Kjus, tedy exkluzivní lyžařské oblečení.
Holding vyváží téměř polovinu zboží. Daří se mu hlavně ve střední a východní Evropě, v Polsku už má pět let dceřinou firmu. „Problémem je, že Polsko, Ukrajina a Rumunsko, kde jsme byli tradičně silní, se dostaly vinou krize do velkých problémů," řekl ředitel. Menší dodávky směřují také do Francie, Španělska i Jižní Ameriky.
Hannah má v Plzni vlastní vývoj a modelárnu pro výrobu vzorků a střihů. Oblečení vyrábí v 15 továrnách po světě podle kapacit výroby a blízkosti zdrojů materiálu. Nově například obuv dělá Hannah v Itálii.
Zdroj: Moderní obchod (mobchod.cz)
Potřebujete poradit s EDI řešením pro vaši firmu?