• CZ
  • SK

EDI ve společnosti AHOLD

 06. 08. 2008

Aktuálně: Tento článek vyšel již v roce 2008 – podívejte se zde, jaké EDI zprávy společnost AHOLD používá v současnosti.



Společnost AHOLD Czech Republic (provozující síť supermarketů Albert a hypermarketů Hypernova) informovala své dodavatele o rozhodnutí investovat do rozšiřování a zlepšování elektronické komunikace.

AHOLD

bude všem dodavatelům posílat od léta 2008 EDI objednávky (zpráva

ORDERS) a od třetího čtvrtletí 2008 přijímat EDI faktury (zpráva

INVOIC). Tak, jak je v ČR zvykem, bude využívána bezpapírová EDI

fakturace, která bude doplněna elektronickým podpisem. V dalších

etapách AHOLD připravuje výměnu příjemek (RECADV), vratek (RETANN) a 

dodacích listů (DESADV) a také bude zahájen proces zalistovávání zboží

přes katalog zboží a cen (zpráva PRICAT).

V souvislosti s plánovanými změnami byla společnost CCV jako jeden z 

významných poskytovatelů EDI na českém a slovenském trhu společností AHOLD

oslovena a účastnili jsme se setkání se zástupci českého a holandského Aholdu.

Na schůzce byla prezentována např. technická stránka komunikace, dále požadované

a plánované typy EDI zpráv a harmonogram plánovaných změn. Mezi nejdůležitější

změny patří zejména ukončení využívání komunikace přes poskytovatele EDITEL CZ a 

přepojení celé EDI komunikace napřímo do Nizozemí. Požadovaný způsob komunikace

přes AS2 je standardní součástí služeb CCV a uživatelé EDI řešení ORION jej tak

mají automaticky a bez jakéhokoliv příplatku či poplatku k dispozici. Další z 

vítaných novinek je rozšíření EDI komunikace o procesy, které jsou v souladu s 

trendem rozšiřování již zavedených obchodních zpráv směrem k logistice.

Jak ovlivní chystané změny dodavatele, kteří využívají EDI služeb

společnosti CCV?

V souladu s filozofií poskytovaných služeb je EDI komunikace s 

obchodními řetězci, které v ČR a SR působí, standardní součástí služeb

řešení EDI ORION. Všichni uživatelé (více než 1300 uživatelů z téměř

500 subjektů) tak mohou automaticky a na své straně beze změn

komunikovat také se společností Ahold, a to bez jakékoliv investice do 

komunikačního modulu, nových formátů apod. Jedinou změnou tak je pouze

rozšíření komunikace a tím také větší přínos z využívání EDI.

Dodavatelům, kteří ještě nevyužívají EDI fakturaci a mají větší počet

faktur doporučujeme rozšíření informačního systému (ERP) o odesílání

faktur, se kterým zákazníkům pomůže naše technická podpora. A i pro

drobné dodavatele s extrémně nízkým počtem dokladů, pro které EDI není

efektivní, nabízíme jednoduché řešení.

Rada pro dodavatele, kteří ještě EDI nepoužívají

Dodavatelé, kteří ještě EDI komunikaci nepoužívají si nemusí dělat s 

neznámými pojmy – jako je ORDERS, INVOIC, EDIFACT, EANCOM či AS2 – těžkou hlavu.

Stačí se svěřit do rukou odborníků ze společnosti CCV, kteří zákazníkům připraví

služby zcela na míru, většinu z potřebných kroků vyřeší za  dodavatele nebo

jim poradí vhodný postup. CCV poskytuje komplexní EDI služby jak drobným

podnikatelům a živnostníkům, tak těm největším společnostem na trhu a rádi vás

přesvědčíme o tom, jak umíme své zákazníky hýčkat.

A ruku na srdce, kdo by nechtěl říci, že používá stejné řešení a služby jako

Nestlé, Meggle, L'oreal nebo Bernard. Zkuste nás konktaktovat a poznat, co se

ukrývá za mottem: ORION – Potěšení z propojení.

Potřebujete poradit s EDI řešením pro vaši firmu?