Společnost Alza.cz a. s. připravila ve spolupráci s Platební institucí Roger zajímavý finanční [...]
Společnost AHOLD Czech Republic (provozující síť supermarketů Albert a hypermarketů Hypernova) informovala své dodavatele o rozhodnutí investovat do rozšiřování a zlepšování elektronické komunikace.
AHOLD
bude všem dodavatelům posílat od léta 2008 EDI objednávky (zpráva
ORDERS) a od třetího čtvrtletí 2008 přijímat EDI faktury (zpráva
INVOIC). Tak, jak je v ČR zvykem, bude využívána bezpapírová EDI
fakturace, která bude doplněna elektronickým podpisem. V dalších
etapách AHOLD připravuje výměnu příjemek (RECADV), vratek (RETANN) a
dodacích listů (DESADV) a také bude zahájen proces zalistovávání zboží
přes katalog zboží a cen (zpráva PRICAT).
V souvislosti s plánovanými změnami byla společnost CCV jako jeden z
významných poskytovatelů EDI na českém a slovenském trhu společností AHOLD
oslovena a účastnili jsme se setkání se zástupci českého a holandského Aholdu.
Na schůzce byla prezentována např. technická stránka komunikace, dále požadované
a plánované typy EDI zpráv a harmonogram plánovaných změn. Mezi nejdůležitější
změny patří zejména ukončení využívání komunikace přes poskytovatele EDITEL CZ a
přepojení celé EDI komunikace napřímo do Nizozemí. Požadovaný způsob komunikace
přes AS2 je standardní součástí služeb CCV a uživatelé EDI řešení ORION jej tak
mají automaticky a bez jakéhokoliv příplatku či poplatku k dispozici. Další z
vítaných novinek je rozšíření EDI komunikace o procesy, které jsou v souladu s
trendem rozšiřování již zavedených obchodních zpráv směrem k logistice.
Jak ovlivní chystané změny dodavatele, kteří využívají EDI služeb
společnosti CCV?
V souladu s filozofií poskytovaných služeb je EDI komunikace s
obchodními řetězci, které v ČR a SR působí, standardní součástí služeb
řešení EDI ORION. Všichni uživatelé (více než 1300 uživatelů z téměř
500 subjektů) tak mohou automaticky a na své straně beze změn
komunikovat také se společností Ahold, a to bez jakékoliv investice do
komunikačního modulu, nových formátů apod. Jedinou změnou tak je pouze
rozšíření komunikace a tím také větší přínos z využívání EDI.
Dodavatelům, kteří ještě nevyužívají EDI fakturaci a mají větší počet
faktur doporučujeme rozšíření informačního systému (ERP) o odesílání
faktur, se kterým zákazníkům pomůže naše technická podpora. A i pro
drobné dodavatele s extrémně nízkým počtem dokladů, pro které EDI není
efektivní, nabízíme jednoduché řešení.
Rada pro dodavatele, kteří ještě EDI nepoužívají
Dodavatelé, kteří ještě EDI komunikaci nepoužívají si nemusí dělat s
neznámými pojmy – jako je ORDERS, INVOIC, EDIFACT, EANCOM či AS2 – těžkou hlavu.
Stačí se svěřit do rukou odborníků ze společnosti CCV, kteří zákazníkům připraví
služby zcela na míru, většinu z potřebných kroků vyřeší za dodavatele nebo
jim poradí vhodný postup. CCV poskytuje komplexní EDI služby jak drobným
podnikatelům a živnostníkům, tak těm největším společnostem na trhu a rádi vás
přesvědčíme o tom, jak umíme své zákazníky hýčkat.
A ruku na srdce, kdo by nechtěl říci, že používá stejné řešení a služby jako
Nestlé, Meggle, L'oreal nebo Bernard. Zkuste nás konktaktovat a poznat, co se
ukrývá za mottem: ORION – Potěšení z propojení.
Potřebujete poradit s EDI řešením pro vaši firmu?