• CZ
  • SK

E-shopům s potravinami přibyl další konkurent. Kolonial.cz spustil provoz.

 08. 06. 2015

Nový potravinový e-shop Kolonial.cz rozváží zboží zatím pouze po Praze a v blízkém okolí. Postupně ale plánuje expanzi také do dalších větších měst, podobně jako konkurenční Rohlik.cz podnikatele Tomáše Čupra. Kromě potravin nabídne svým zákazníkům také drogistické a dětské zboží či krmivo pro zvířata. Na tuzemském trhu jsou již několikátým elektronickým obchodem s potravinami. Prvním byl v roce 2012 obchodní řetězec Tesco, u jehož obchodů, ze kterých zákazníky e-shopu zaváží, tvoří nyní internetové prodeje pětinu prodejů. Podle odhadů on-line trh s potravinami v Česku v letošním roce dál rychle poroste a vykáže tržby až 5,5 miliardy korun.

E-commerce Holding, který e-shop Kolonial.cz provozuje, do projektu investoval desítky milionů korun. "Chceme vybudovat dlouhodobě profitabilní byznys, který krátce po spuštění nenarazí na svůj na strop," uvedl šéf E-commerce Holdingu Jan Jírovec.

Kolonial.cz nabízí sortiment od 120 dodavatelů, se kterými má přímý obchodní vztah. "Jestliže má on-line začít fungovat jako plnohodnotný kanál, ne pouze alternativa pro kamenný maloobchod, tak to tak musí vnímat především sami dodavatelé a výrobci. Proto jsme viděli jako jedinou cestu začít s nimi spolupracovat napřímo," uvedl ředitel e-shopu Petr Vyhnálek, který dříve vedl obchodní řetězec Globus.

Kromě potravinářských kategorií Kolonial.cz nabízí i drogerii, zboží pro děti a krmivo pro domácí mazlíčky. Sortiment prý není zdaleka finální a zejména v kategorii potravin se bude rozšiřovat, aby nabízel i speciality pro náročnější zákazníky.

E-shopu s potravinami Rohlik.cz podnikatele Tomáše Čupra se na konci května poprvé podařilo překonat hranici 1000 objednávek denně a měsíční obrat se nyní pohybuje v řádu desítek milionů korun. "Posilujeme logistiku, vlastní flotilu aut v červnu rozšíříme na 50 vozů. Stále platí, že v červnu se Rohlik.cz rozšíří i do Brna a na podzim do dalších velkých měst v ČR," řekl ČTK Čupr. Letos plánuje podnikatel obrat 400 milionů korun, v roce 2016 by měl překročit hranici jedné miliardy korun.

Od roku 2012 funguje na on-line trhu s potravinami služba Potraviny on-line obchodního řetězce Tesco. Ta je nyní dostupná v sedmi krajích. Počet registrovaných zákazníků nedávno překročil hranici 200.000. Podle řetězce zájem o dovážku potravin stále roste v řádu desítek procent ročně. Tesco chce proto její dostupnost rozšiřovat do dalších regionů. Na trhu působí také řada dalších e-shopů s potravinami Košík.cz, Potravinydomu.cz, NakupteSi.cz, Myfoodmarket.cz a další.

On-line trh s potravinami v Česku v letošním roce vykáže tržby až 5,5 miliardy korun. Loni Češi utratili na internetu za potraviny, včetně alkoholických nápojů a cigaret, 4,3 miliardy korun. Vyplývá to z odhadu společnosti Incoma GfK. Jde však zatím jen o zlomek celkových výdajů za rychloobrátkové zboží.

O záměru E-commerce holdingu vstoupit na trh elektronického prodeje potravin již EDIZone informovala v loňském listopadu v článku: "Do čela nového e-shopu s potravinami míří ex-šéf Globusu Vyhnálek".

Zdroj: ČTK

EDIZone využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho částí veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.

Potřebujete poradit s EDI řešením pro vaši firmu?