Společnost Alza.cz a. s. připravila ve spolupráci s Platební institucí Roger zajímavý finanční [...]
29. a 30. března proběhl na Výstavišti Holešovice v Praze veletrh Czech Online Expo 2019. Největší veletrh v České republice pro všechny, kteří se pohybují okolo on-line prodeje zboží i služeb. Přilákal tisícovky návštěvníků, kterým kromě desítek vystavujících společností nabídl také více jak 60 hodin přednášek a 40 hodin workshopů. Vybrali jsme pro vás to nejzajímavější.
E-commerce v české kotlině patří v Evropě k nejrozvinutějším. Za loňský rok dosáhly internetové obchody na tržby ve výši 135 miliard korun, na čemž se podepsala především úspěšná vánoční sezóna. To znamená meziroční růst o 17 %. Celkově se tak prodej po internetu podílí na celém českém maloobchodě již z 11,4 %.
Není se tedy čemu divit, že veletrh zaměřený svým doprovodným vzdělávacím programem přivítal tisícovky provozovateů e-shopů, odborníků na on-line marketing, PPC a SEO specialistů, UX konzultantů či copywriterů,. Na programu bylo 15 odborných konferencí s desítkami prezentujících odborníků, kteří se podělili o své know-how a vize.
Na logistiku, která výrazně ovlivňuje rychlost doručení zboží k zákazníkovi a tedy jeho spokojenost, se zaměřil hned celý blok přednášek. O konkrétních problémech, se kterými se skladování v e-commerce potýká, se rozhovořil Tomáš Kormaňák. Na příkladech z praxe pak názorně vysvětlil, jak lze dané problémy řešit pomocí nasazení dobře optimalizovaného skladového systému. Jedním s takových problémů je např. rychlost zobrazování zboží v e-shopu po naskladnění, s čímž může právě řízený sklad pomoci. Seznámil také návštěvníky s tzv. chaotickým zaskladněním, kdy jsou kusy stejné zásoby, lišící se např. jen velikostí, úmyslně zaskladněny „náhodně“ po celém skladu tak, aby neležely vedle sebe. Optimalizované trasy generované skladovým softwarem poté skladníky vedou přesně na dané místo a ten nemůže při výběru zboží udělat chybu, jelikož vedle sebe tak leží úplně dva odlišné produkty.
Na výše popsanou přednášku navázala Sona Rychtaříková ze společnosti GEIS, která potvrdila, že dobře optimalizovaný skladový software je jedním z mnoha faktorů z logistiky, které by měli mít provozovatelé úspěšných e-shopů zvládnuté. Veliká konkurence v e-commerce nutí provozovatele e-shopů, aby zdokonalovali svou expedici, rychlost doručení zboží k zákazníkovi a minimalizovali bariéry pro reklamace.
Internetové vyhledávače jsou stále jedním z nejdůležitějších kanálů, kterými zákazníci přicházejí do konkrétních e-shopů. Novinky, se kterými přichází hegemon Google a jak se k nim postavit, diskutovali v panelové diskusi moderované Pavlem Ungerem špičky tuzemského on-line marketingu Jan Tichý, Filip Podstavec a Zdeněk Dvořák. Stanou se vyhledávače postupně především odpovídači a uživatel již tedy nebude muset procházet desítky odkazů, aby nalezl relevantní odpověď? Už nyní se Google snaží některé dotazy zodpovídat přímo v úvodu přehledu výsledků. Odpovědi často skládá ze strukturovaných dat jednotlivých webů. To ovšem může znamenat ztrátu návštěvnosti právě pro tyto weby. Jak se k tomu postavit? A jak s tím zamíchá vyhledávání hlasem (voice search)? Všichni zúčastnění se shodli na tom, že společnosti budou muset do budoucna mnohem více zapracovat na vlastních brandových strategiích a posílit tak své značky.
Czech Online Expo 2019 je e-shopaři i odbornou veřejností řazen k nejlepším konferencím svého druhu v České republice. Model kombinace veletrhu a konference se osvědčuje jako velmi přínosný jak pro návštěvníky, tak pro vystavovatele a přednášející. Letošní ročník měl rekordní návštěvnost a inspirace, kterou si každý mohl odnést, je skvělou předzvěstí toho, že obor e-commerce bude v České republice pokračovat ve své rostoucí dráze.
Potřebujete poradit s EDI řešením pro vaši firmu?