• CZ
  • SK

Choceňská mlékárna změní kvůli EU název Pomazánkového másla

 18. 02. 2013

Tradiční Pomazánkové máslo, které vyrábí Choceňská mlékárna, musí zhruba do půl roku kvůli nařízení EU změnit název na Tradiční pomazánkové. Výrobek tvoří asi 65 procent z celkové produkce mlékárny. Jen zavedení nových obalů bude stát podnik 1,5 milionu korun. Další peníze vloží firma do reklamy. Na dotaz ČTK to dnes řekl manažer pro marketing a obchod Jan Fogl.

Přejmenování tradičního výrobku v polovině října Česku nařídil Soudní dvůr EU. Ministerstvo zemědělství nyní připravuje změnu vyhlášky. Choceňská mlékárna má zásoby obalů na několik měsíců. Doufá, že je stihne využít.

"Budeme muset zavést nové obaly nejen pro naše výrobky, ale i pro výrobky, které vyrábíme pro obchodní řetězce, například pro Tesco," řekl Fogl.

Pomazánkové máslo mlékárna vyrábí v deseti příchutích. Aby se výrobek mohl jmenovat Pomazánkové máslo musí obsahovat 31 procent živočišného tuku a správné množství sušiny. Různé pomazánkové krémy vyrábějí firmy i z rostlinných tuků.

"Pomazánkové máslo získalo patent v roce 1977, vyvinul jej výzkumný ústav mlékárenství v Liberci. Naše mlékárna jej začala vyrábět v roce 1979 a jsme podnikem, který pomazánkové máslo vyrábí nejdéle," řekl Fogl.

Pomazánkové máslo má podle Fogla mezi zákazníky úspěch proto, že se dá využívat k vaření i ke studené kuchyni, snadno se roztírá, je chutné a cenově dostupné. Kromě másla bez příchuti se nejvíc prodává křenové a česnekové pomazánkové máslo, dodal Fogl.

Zdroj: ČTK

EdiZone využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho částí veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.

Potřebujete poradit s EDI řešením pro vaši firmu?