• CZ
  • SK

České e-shopy se připravují na vánoční špičku. Očekávají až třicetiprocentní nárůst tržeb.

 02. 10. 2015

Tuzemské internetové obchody letos očekávají rekordní Vánoce. Z odhadu srovnávače cen Heureka.cz a Asociace pro elektronickou komerci (APEK) totiž vyplývá, že Češi v předvánoční nákupní sezóně utratí on-line až o 30 procent meziročně více. Loni dosáhly tržby na internetu v posledním kvartále roku zhruba 22 miliard Kč. S příchodem října také zařadili obchodníci do sortimentu již první vánoční zboží.

"Po několika letech roste celý trh a domácnosti, které v minulosti spotřebu odkládaly, ji odložily právě na teď," řekl dnes ČTK ředitel nákupního portálu Heureka.cz Tomáš Braverman. Pro e-shopy představují listopad a prosinec třetinu celoročního obratu. Jedním z velkých trendů bude letos podle prodejců nakupování prostřednictvím mobilů.

Internetový obchod Alza.cz očekává, že útrata zákazníků za vánoční dárky vzroste oproti loňskému roku o 40 procent. "Přijmeme několik stovek sezónních zaměstnanců, z nichž nejvíce směřuje do logistiky a prodejní sítě. Těm nejlepším pak nabízíme stálý pracovní poměr," uvedla mluvčí e-shopu Šárka Jakoubková. Slevový portál Slevomat.cz očekává nárůst vánoční tržeb v rozsahu 20 až 30 procent.

Meziroční nárůst obratu předpokládá i řada kamenných prodejen. "Dosavadní vývoj naznačuje, že výraznější zájem o nakupování elektroniky a domácích spotřebičů nepoleví ani v prosinci, který je tradičně nejsilnějším měsícem v roce. Tržby oproti loňským vánočním svátkům určitě porostou," uvedl ředitel marketingu a nákupu Expert Elektro Ladislav Pospíšil. Nákupní centrum Freeport Fashion Outlet v Hatích očekává, že tržby v prosinci porostou dvojciferným tempem.

Některé obchodní řetězce již dnes, se začátkem října, zařadily do nabídky první vánoční sortiment. "S úvodní prezentací vánočního sortimentu jsme začali sice již dnes, ale jde jen o jakousi první ochutnávku oblíbených cukrovinek a především novinek, zákazníci tak budou mít několik týdnů na jejich vyzkoušení a výběr toho, co jim nejvíce chutná," uvedla mluvčí Globusu Pavla Hobíková. Tradiční vánoční zboží naleznou zákazníci na podejnách až na přelomu října a listopadu.

Podle Petra Kováčika z vyhledávače slev Skrz.cz lze na začátku října, kdy startuje vánoční sezóna, rozdělit poptávku na dvě poloviny. "Na jedné straně je zájem o dražší zboží jako je nábytek či elektronika, což jsou dárky, které mají lidé dlouho dopředu rozmyšlené, a protože většinou jde o dražší položky, čekají na výhodnou akci. Pokud se taková objeví, tak nakoupí," uvedl Kováčik. Kromě toho je zájem i o menší originální dárky.

Odvětví e-commerce v poslední době zažívá boom elektronické výměny dat. Za poslední dva roky si začali se svými dodavateli vyměňovat strukturované doklady přední české e-shopy, např. zmiňovaná Alza.cz, Mall.cz či DATART, který postupně přesunuje své prodejní aktivity z kamených prodejen právě do on-line kanálů.
Více v našich článcích:

Zdroj: ČTK

EdiZone

využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem.

Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho částí

veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK

výslovně zakázáno.

Potřebujete poradit s EDI řešením pro vaši firmu?