Společnost Alza.cz a. s. připravila ve spolupráci s Platební institucí Roger zajímavý finanční [...]
Ve srovnání s Německem jsou čeští internetoví zákazníci opatrnější. Zatímco v Německu volí osobní odběr pro svoji objednávku v e-shopu pouze necelá desetina zákazníků, v Česku je vyzvednutí na prodejně mnohem populárnější a osobní odběr tu volí celé dvě pětiny zákazníků, zatímco přepravní společnosti využívá 60 % nakupujících. Podobná situace je i v Polsku, Maďarsku a na Slovensku. Vyplývá to z čísel internetové nákupní galerie Mall.cz, která má kromě Česka obchody i v těchto čtyřech dalších zemích.
Preference osobního vyzvednutí má základ nejen ve snaze uspořit za dopravu, ale důležitý je pro zákazníky i osobní kontakt s prodejcem, možnost takzvaně si osahat zboží a časová flexibilita. Opatrnější postoj k nákupům přes internet dokládá i obliba platby až při převzetí zboží. V Česku platí podle čísel webu Mall.cz předem pouze 8 % zákazníků, zbytek dává přednost platbě dobírkou nebo zaplacení při osobním odběru. Totožná čísla platí i pro maďarské a slovenské zákazníky. Dobírka je typicky český fenomén, naopak placení kartou předem využívá jen okolo 4 % českých zákazníků.
Zdroj: Logistika
Potřebujete poradit s EDI řešením pro vaši firmu?