Společnost Alza.cz a. s. připravila ve spolupráci s Platební institucí Roger zajímavý finanční [...]
Zákazníci v jižní Evropě mají kvůli krizi hluboko do kapsy. Společnosti jako Nestlé nebo Unilever proto volí taktiku, kterou zatím používaly jen v Asii či Latinské Americe. Nakupující přiznávají, že se při nákupech už řídí výhradně podle ceny.
Zákazníci především z jižního křídla Evropy mají kvůli dluhové krizi hluboko do kapsy a omezují spotřebu. Potravinářské firmy proto mění prodejní taktiku. Společnosti jako Nestlé nebo Unilever tak začínají používat prodejní postupy, ke kterým se dosud uchylovaly hlavně v chudších zemích Asie či Latinské Ameriky.
Své produkty například rozdělují do menších a levnějších balení. Supermarkety zase stále častěji nabízejí levné potraviny standardní kvality pod vlastní značkou. Píše o tom ekonomický deník The Wall Street Journal.
Švýcarská Nestlé už nějaký čas prodává v jihovýchodní Asii balení čaje Nestea nebo kávy Nescafé po jednom balení za v přepočtu asi 2,50 Kč. Nyní tyto "kusovky" míří i do evropských obchodů. Podobné je to s levnými instantními nudlemi od Nestlé, které se vyrábějí na Ukrajině a původně byly určeny jen pro asijské trhy. I ty se nyní dobře uplatní na krizi sužovaných trzích unie.
Společnost Unilever zase přišla se značkou Knorr Economica – bujon na polévku stojí o 60 procent méně než obvykle. Firma se snaží, aby její výrobky stály jen něco málo přes jedno euro. Menší balení tak nabízí i u drogistických výrobků, například šamponů atd.
"Když v zemích, jako je Španělsko nebo Řecko, žije oficiálně pod hranicí chudoby pětina lidí, musíme najít cestu, jak zajistit, aby i s utaženým rozpočtem mohli kupovat naši značku," říká šéf marketingu Unileveru pro Evropu Matt Close.
Potřebujete poradit s EDI řešením pro vaši firmu?