Společnost Alza.cz a. s. připravila ve spolupráci s Platební institucí Roger zajímavý finanční [...]
Brněnský e-shop s barefoot obuví Bosonožka.cz začal v roce 2015 jako obchod o pár lidech a zboží skladoval v obýváku majitelky. Dnes patří mezi nejúspěšnější prodejce barefoot obuvi v Česku a na ploše 1 000 m² skladuje přes 30 000 párů bot od českých i světových značek. Aby tak velký sklad mohl efektivně řídit, nasadil systém pro řízení skladu (WMS).
Majitelka Bosnožky Zuzana Sovjáková Koubková spustila e-shop v roce 2015, kdy objevila díru na trhu. „Mému synovi byl rok a potřeboval boty. Zjistila jsem, že v Česku je o dětské barefoot boty zájem, ale nikdo je neprodává. Tak jsem nakoupila první páry za 300 000 Kč a začala je prodávat sama,“ vzpomíná.
První půlrok Sovjáková Koubková e-shop provozovala doma v obýváku, později se přesunula do pronajatého skladu o 50 m² a po dvou letech zamířila do prostor v brněnské Líšni, kde dnes provozuje i kamennou prodejnu.
„Firma rostla a dokupovali jsme další a další značky od českých i světových výrobců. Rozšířili jsme sortiment o pánskou i dámskou obuv, pronajali jsme nové skladové prostory a rozrostli se na dnešních 1 000 m²,“ říká Sovjáková Koubková.
Růst firmy a skladových prostor ale přinesl i problémy. Příjem zboží Bosonožka stále vyřizovala jen s tužkou a papírem, výdej byl závislý na hlavní skladnici, která jako jediná znala skladové pozice zboží. To bylo v e-shopu s 30 000 páry bot neudržitelné.
„Když hlavní skladnice onemocněla, práce ve skladu se téměř zastavila. Vyhodnotili jsme, že naše stávající procesy musíme změnit. Proto jsme poptali skladový audit, kde nám jako řešení doporučili WMS,“ pokračuje Sovjáková Koubková.
Bosonožka krátce poté nasadila skladový systém LOKiA WMS od společnosti GRiT. Zefektivnila tím příjem i výdej zboží, snížila počet vratek a zrychlila práci skladníků. Ti se ve skladu lépe orientují díky mapě včetně pozic zboží, kterou mají ve čtečkách. „LOKiA WMS nám uvolnila ruce. Vratky teď vyřizujeme o 65 % rychleji, brigádníky zaučíme za pár minut a inventuru 30 000 kusů zboží zvládneme za dva dny,“ říká Sovjáková Koubková.
Bosonožka roste i v období, kdy tržby českého e-commerce klesají. Pro jiné e-shopy může být inspirací, že pozvolný růst v kombinaci s investicemi do technologií pomáhá překonávat krizová období.
Zdroj obrázku: grit.eu
Potřebujete poradit s EDI řešením pro vaši firmu?