Společnost Alza.cz a. s. připravila ve spolupráci s Platební institucí Roger zajímavý finanční [...]
V českých obchodních řetězcích se ve slevách prodá 44,5 procenta rychloobrátkového zboží. Meziročně se podíl nákupů v akcích zvýšil o 1,5 procentního bodu. Vyplývá to z průzkumu společnosti GfK, jehož výsledky má ČTK k dispozici.
"Zvýšení lze zaznamenat především u čerstvého zboží (mléčné výrobky, čerstvá zelenina, maso, uzeniny). Podíváme-li se na podíl nákupů v promocích podle nákupních kanálů, tak největší růst byl zaznamenán u hypermarketových řetězců," uvedl Ladislav Csengeri z GfK.
Průzkum také ukázal, že vzrostl počet lidí nakupujících v diskontech. Podobný trend je patrný napříč celou Evropou. Nejvíce zákazníků přitáhly v Česku podle průzkumu obchody skupiny Schwarz, tedy Kaufland a Lidl. Německá skupina má podíl na českém trhu zhruba 25 procent. Na druhém místě se umístila skupina REWE (Billa, Penny Market), třetí je Tesco.
Zdroj: TZ GfK
Potřebujete poradit s EDI řešením pro vaši firmu?