Klíčovým faktorem pro udržení rychlého růstu je pro slovenskou maloobchodní společnost 1. day co [...]
Internetové obchody v Německu se zvýšily v roce 2020 na 83,3 miliard eur. Jedná se o nárůst o 14,6% ve srovnání s minulým rokem. Tento nárůst je značný, protože průměrný nárůst za poslední tři roky dosahoval "pouze" 11,3%.
Samozřejmě, tento výrazný růst hrubého prodeje zboží v německé e-commerce úzce souvisí s propuknutím koronaviru a s ním spojeným Lockdownem. Loni měla e-commerce v Německu hodnotu 72,6 miliard eur.
Tato nová čísla pochází od e-commerce asociace Bevh, která zároveň vysvětluje, že přibližně jedno z osmi eur za nákupy zboží na domácnost bylo utraceno online. A přesto, že obchody s potravinami, drogerie a lékárny zůstaly v Německu otevřené, zboží jako potraviny a léky zaznamenalo největší nárůst v online maloobchodě.
Další zajímavé zjištění je, že skoro každý třetí online kupující v roce 2020 měl nad 60 let. Za předchozí rok měla v Německu tato věková kategorie na svém kontě méně než čtvrtinu všech online tržeb, zatímco v současné době si čtyři z deseti online zákazníků v této zemi objednávají více než jednou za týden.
"Pandemie koronaviru výrazně urychlila vývoj obchodu internetovým směrem a naše odvětví splnilo svůj příslib v oblasti výkonu," uvedl ředitel Bevh Gero Furchheim. "Tento vývoj se již nezvrátí. Z tohoto důvodu je nutné, aby společenská i politická rétorika změnila svou perspektivu: v budoucnu budou e-commerce a její procesy představovat výchozí bod pro zákazníky chystajících se nakupovat. Centra měst a maloobchodníci budou potřebovat tento digitální základ, aby mohli svým zákazníkům nabídnout přidanou hodnotu nad rámec jejich pevného sortimentu. Územní plánování se konečně bude muset této realitě postavit čelem a začít důsledně zapojovat ty, kteří utvářejí toto nové odvětví."
Zdroj: ecommercenews.eu
Potřebujete poradit s EDI řešením pro vaši firmu?