Specializované drogerie stále vítězí nad supermarkety

 25. 09. 2015

Při nákupu drogerie a kosmetiky dávájí stále čeští zákazníci přednost specializovaným samoobslužným drogeriím před hypermarkety, a to zejména díky sortimentu pleťové i dekorativní kosmetiky, krémů, parfémů i holení. Hypermarkety jsou naopak výrazně silnější v nabídce čistících a úklidových prostředků, papírového zboží nebo dětských plen. Jak ukazují výsledky právě dokončené studie GfK DROGERIE 2015, jako své hlavní nákupní místo označilo 42 procent domácností právě samoobslužnou specializovanou drogerii, 30 procent domácností nakupuje většinu drogistického zboží v hypermarketech. S odstupem za nimi následují diskonty (12 procent), malé samoobsluhy a supermarkety (shodně 6 procent).

Drogistické řetězce mají již své jisté místo na českém trhu a daří se jim stále více zaujmout zákazníky svou nabídkou výrobků pro osobní péči. Za posledních 12 měsíců posílila jejich pozice hlavního nákupního místa pro nákup řady sortimentních kategorií, z nichž nejvýraznější je nárůst právě u pleťové kosmetiky. Do řetězců drogerií Teta, dm drogerie markt i Rossmann přicházejí zákazníci častěji také pro dekorativní kosmetiku, výrobky ústní hygieny, sprchové gely a mýdla, šampony, krémy, výrobky pro pánské i dámské holení, deodoranty, pánskou a v neposlední řadě také dětskou kosmetiku.

Aktuálně českému trhu dominují tři specializované drogistické řetězce dm drogerie markt, Teta a Rossmann. Jen v rámci těchto tří řetězců je po celé republice provozováno více než 1100 samoobslužných prodejen drogerie. Podle právě dokončené studie GfK DROGERIE 2015 figurují všechny tři zmíněné řetězce mezi nejoblíbenějšími pěti řetězci, ve kterých čeští zákazníci utrácejí nejvíce za drogerii a kosmetiku. V čele TOP 5 je dm drogerie markt, následuje hypermarket Kaufland, Teta, Rossmann a první pětku uzavírá diskontní řetězec Penny Market.

Hlavním důvodem pro volbu konkrétní prodejny je kromě příhodné polohy zejména šíře sortimentu, výhodné akční nabídky a celková cenová úroveň. Ve specializovaných drogeriích spotřebitelé oceňují zejména šíři sortimentu, rychlost odbavení bez front a příjemné prostředí i personál, širokosortimentní prodejny pak konkurují specializovaným řetězcům akčními cenami a slevami.

Zdroj: GFK

Rozšíření EDI mezi drogistickými řetězci:

Všechny 3 drogistické sítě působící v České republice (2 na Slovensku) využívají pro výměnu svých obchodních a logistických dokladů elektronickou výměnu dat.

Jaké zprávy využívají můžete zjistit v této tabulce:

Česká republika

Obchodní řetězecPoužívané zprávy
DMORDERS, DESADV, INVOIC (Markant)
Teta drogerie (P.K. SOLVENT)ORDERS, DESADV, INVOIC, INVRPT
ROSSMANNORDERS, INVOIC (Markant)

Slovensko

Obchodní řetězecPoužívané zprávy

DM 

ORDERS, INVRPT

TETA (PEMAS plus)

ORDERS, DESADV, INVOIC

Reklama

Potřebujete poradit s EDI řešením pro vaši firmu?