• CZ
  • SK

MALL.CZ 2014 v číslech: Infografika

 28. 01. 2015

V České republice patří bezpochyby společnost MALL.CZ, která na trhu působí od roku 2000, k leaderům e-commerce. O tom, jak se jí v loňském roce dařilo a také jaká jsou zajímavá specifika tohoto odvětví, píše ve své tiskové zprávě. 




Jak nakupují Češi na internetu? 

Dobírka je na ústupu. Roste zájem o dopravu domů. Mobilní zařízení výrazně nastupují. Nejvíce vzrostl zájem o mobilní telefony, produkty péče o dítě a zboží nabízené přes partnerský prodej. Počet objednávek za rok 2014: přes 3 000 000. Takový byl rok podle internetového obchodu MALL.CZ.


Po letech výrazné dominance platby při převzetí (tedy dobírky a platby na místě při osobním odběru) je tato platební metoda na ústupu. Stále však s přehledem zůstává nejvyužívanějším způsobem placení. Podle statistik MALL.CZ zvolilo v roce 2014 platbu při převzetí 70 % zákazníků. V roce 2013 to přitom bylo 78 % a v roce 2012 dokonce 81 %.

Na vzestupu jsou naopak platby předem. Týká se to trochu překvapivě jak klasického bankovního převodu, který vzrostl ze 7 % z roku 2013 na 11 % loni, tak i rychlých převodů přes PayU, do kterých patří i platba kartou online. Rychlé převody si polepšily z 11 % na 16% podíl.

„Je vidět, že se čeští zákazníci méně bojí platit předem. Nicméně část z nich je stále poměrně konzervativní, alespoň tak si vysvětlujeme loňský růst obliby klasického bankovního převodu, který přitom zdrží expedici objednávky i o 2 pracovní dny,“ komentuje změny Marek Liška, generální ředitel MALL.CZ.

Mezi způsoby, kterými si zákazníci nechávají doručit svoje objednávky z MALLu, vede doručení zboží domů nad osobním odběrem v poměru 59:41. Pro srovnání: o rok dříve to bylo 56:44. „Od doby, kdy jsme začali v létě 2013 nabízet dopravu zdarma při nákupu nad 1000 Kč, se trend pomalu obrací ve prospěch doručení dopravcem,“ komentuje to Marek Liška.

Velmi zřetelný byl loni růst trend návštěvnosti a nákupů přes mobilní zařízení. V roce 2014 dosáhla návštěvnost z chytrých telefonů a tabletů 16 %, na objednávkách se mobilní zařízení podílela bezmála 9 %. Ještě v roce 2013 to bylo 8,5 % návštěvnosti a 5 % obratů, o rok dříve jen 4 a 3 procenta. Za poslední tři roky tak mobily a tablety dokázaly zvýšit svůj podíl na návštěvnosti čtyřnásobně.

EDI projekt roku 2014 – vítěz MALL.CZ

MALL.CZ v loňském roce nastartoval v e-commerce proces elektronické výměny dokumentů (EDI), která byla do té doby především doménou velkých obchodních řetězců s rychloobrátkovým zbožím. Spolu se společností CCV Informační systémy se mu podařilo během prvních 3 týdnů zapojit přes 60 dodavatelů. Ke konci roku 2014 to již bylo přes 30 % všech dodavatelů, což reprezentovalo více než 50 % veškerých posílaných objednávek, dodacích listů a faktur. Právě za tento projekt (tzv. roll-out) si v loňském roce vysloužil MALL.CZ první cenu v každoroční soutěži našeho portálu – EDI projekt roku. O loňských výsledcích soutěže si můžete více přečíst v článku: "Za nejlepší EDI projekt roku 2014 oceněn MALL.CZ"

Tip: Více o soutěži EDI projekt roku najdete zde. 

-CHV-

Reklama

Potřebujete poradit s EDI řešením pro vaši firmu?