• CZ
  • SK

Makro zavedlo intenzivnější kontrolu elektronických faktur

 22. 02. 2011

Obchodní řetězec Makro Cash & Carry, který provozuje v ČR třináct velkoobchodních středisek a pod jménem Metro Cash & Carry dalších 6 středisek na Slovensku, informoval o zpřísnění kontroly údajů na daňových dokladech, které od dodavatelů přijímá elektronickou formou.

Aktuálně využívá elektronickou výměnu dat (EDI) drtivá většina dodavatelů tohoto řetězce. Velká část dodavatelů využívá EDI také k zasílání elektronických faktur prostřednictvím EDI zprávy INVOIC.  V nedávné době společnost Makro (ČR) / Metro (SK) informovala dodavatele o údajích, které bude na fakturách nově vyžadovat a jejichž správnost bude systematicky kontrolována.

„K pečlivější kontrole faktur jsme přistoupili nejen z důvodu, abychom zajistili legislativou požadované údaje na účetních a daňových dokladech, ale také abychom snadněji odhalili věcné  nesrovnalosti na fakturách. Ve spolupráci s jednotlivými EDI providery jsme připraveni  našim dodavatelům v případě potřeby poradit, jak nedostatky  ve fakturách odstranit," komentovala novinky týkající se faktur Barbora Cikánková ze společnosti Makro Cash & Carry, která má EDI komunikaci v kompetenci jak na českém, tak slovenském trhu.

O jaké náležitosti faktur se jedná?

Kontrola faktur od dodavatelů se zaměřuje na následující prvky, které musí nově faktury povinně obsahovat:

  • informace o zápise společnosti v Obchodním rejstříku, případně informace o živnostenském oprávnění
  • celková fakturovaná cena  za 1 položku
  • celková fakturovaná cena bez DPH musí být rovna součtu fakturovaných cen za jednotlivé položky
  • způsob úhrady faktury
  • všechny 3 daňové segmenty
  • cena za jednotku před slevou a po slevě (obě ceny mohou být shodné)

Společnost Makro (ČR) / Metro (SK) upravila svůj EDI systém, tak aby automaticky kontroloval všechny výše uvedené údaje a náležitosti faktur. Pokud bude dodavateli některý z údajů na faktuře chybět, případně bude vykazovat chybu, pak zasílá řetězec upozornění na chybu, které slouží zároveň jako výzva k její opravě a zaslání ve správném tvaru.

Na nové požadavky řetězce pružně zareagovali již také někteří z poskytovatelů služeb EDI komunikace. Např. společnost CCV Informační systémy připravila pro své zákazníky novou funkci, pomocí které si mohou ověřit, zda jejich faktury zpřísněné kontrole vyhovují. Výsledek testu je uživateli dostupný přímo ve webové aplikaci, kde přesně vidí s jakými položkami je problém, ještě před samotným odesláním faktury obchodnímu partnerovi.

-kmn-

Potřebujete poradit s EDI řešením pro vaši firmu?