• CZ
  • SK

GTIN alert: Google motivuje k používání identifikátoru produktů

 05. 05. 2016

Přemýšlíte o identifikaci produktů? Výrobní a obchodní firmy mají nyní další pádný důvod, proč používat GTIN. Google motivuje zejména ty, které prodávají na internetu přes Google Nákupy.

Google k prodejcům směřuje výzvu, aby nespoléhali na doplnění svého GTIN (Global Trade Item Number) do feedu pro Google Nákupy a následně pro PLA kampaně, na což je čas do 16. května 2016. Google podobně jako eBay či Amazon totiž začal tento identifikátor u náhodně vybraných účtů vyžadovat už teď. Pokud feed GTIN neobsahuje (anebo je vložený špatně), nekompromisně zablokuje postižené produkty.

GTIN (Global Trade Item Number) je jedinečný a mezinárodně uznávaný identifikátor produktu. Zkratka GTIN (dříve EAN) představuje globálně jedinečné číslo pro obchodní položky. Pokud je kód GTIN k dispozici, je uveden vedle čárového kódu na obalu produktu, na přebalu knihy apod. Slouží tak pro logistiku a obchodování v dodavatelském řetězci. Takto označený produkt je možné ocenit, objednat i fakturovat a pomocí čtečky čárového kódu samozřejmě také načíst informace z obalu do různých systémů.

Zprvu byl GTIN znám jako EAN, protože se jedná o původně evropský systém, u něhož došlo k plošnému rozšíření. V současnosti je koordinován organizací GS1 (dříve EAN International) se sídlem v Bruselu, která řídí pravidla pro přidělování GTIN. Ta jsou klíčovým nástrojem k zajištění jednoznačného přiřazení správných a přesných údajů ke skenovanému čárovému kódu. Členem GS1 se následně stala také organizace UCC (Uniform Code Council) působící na území Severní Ameriky (dnes GS1 US a GS1 Canada). Identifikátor GTIN je tak používán globálně. Systém identifikátorů je pak celosvětově využíván pro komunikační standard elektronické výměny dokladů EDI.

-onr-


Potřebujete poradit s EDI řešením pro vaši firmu?