Digitalizace pražské Sapa tržnice

 13. 08. 2020

Velká většina vietnamských večerek v České republice nakupuje zboží pro svůj prodej tam, kde je nejlevnější, popř. přímo v pražské tržnici Sapo. Nulisec, online tržiště založené třemi mladými vietnamskými obchodníky, propojil klienty Sapo tržnice s dalšími dodavateli. Po dvou letech fungování se vrhá i na obchodní řetězce s potravinářským a drogistickým zbožím. 

„Přes naši platformu nakupuje půl druhého tisíce firem a zhruba 150 jich prodává. Jsou to hlavně výrobci a velkoobchodní distributoři,“ přibližuje on-line tržiště Nulisec Lukáš Pham. Podnik založil se dvěma partnery, Sonny Nguyenem a Leem Do. Jejich on-line tržiště loni zpracovalo objednávky v hodnotě čtyřicet až padesát miliónů korun při ztrátě necelých dvou milionů korun. Letos by měl být objem objednávek o deset až patnáct procent vyšší i proto, že koronavirová krize urychlila rozvoj on-line obchodování. „Jelikož nás rozšiřování a akvizice uživatelů něco stojí, budeme se letos stále pohybovat v červených číslech, ale ztrátu z loňska bychom měli snížit alespoň na polovinu, tedy pod jeden milion korun,“ doplňuje za firmu Aleš Sekanina odpovědný za komunikaci. 

„Hodně výrobců před pandemií koronaviru nepomýšlelo na objednávkový systém či marketing cílený na firmy. Říkali nám, že mají třeba šestnáct obchodních zástupců, kteří jezdí za zákazníky. Během pandemie ale jezdit přestali a museli najít jiný způsob obchodování. To nám hodně nahrálo do karet,“ uvádí Pham. Počet registrovaných obchodníků na Nulisecu rostl v poslední době až čtyřnásobně za měsíc. Do konce roku by jich mohlo být kolem 2400. „Na začátku jsme například nabízeli jednu značku sušeného masa, která šla dobře na odbyt. Pak přicházeli zástupci dalších značek, že by u nás chtěli být také. Tak se to nabalovalo,“ popisuje Pham. Vietnamce střídají Češi Nulisec se původně zaměřoval na vietnamskou komunitu, ze které pocházejí všichni tři zakladatelé, i když se narodili v Česku. Sám Pham pobýval ve Vietnamu nejdéle čtrnáct dní, ale jeho rodiče jsou spolumajiteli Sapy, takže měl k byznysu odmala blízko.

Polovinu zákazníků Nulisecu dnes tvoří Češi. Jakmile on-line tržiště dosáhlo určité kritické velikosti, stalo se přitažlivější pro větší firmy. Zakladatelé chtějí přitáhnout i velké obchodní řetězce včetně drogistických. „Na tom právě pracujeme,“ říká spoluzakladatel Nulisecu. „Rozšířili jsme portfolio, máme i ekologické značky, které třeba v řetězcích nejsou, takže je mohou nakupovat u nás,“ připomíná Pham. „Když přijdete do večerky, je tam cola, pivo, sladkosti, ale podíl vietnamských potravin je minimální. Chceme Vietnamcům ukázat, jak se mění nákupní chování v Česku,“ doplňuje.

Celý článek zde.

Zdroj: e15.cz

Reklama

Potřebujete poradit s EDI řešením pro vaši firmu?