Zbavte se ve své kanceláři stohů papírů. Archivujte své dokumenty elektronicky a v souladu s [...]
Zatímco dodavatelé se svými retailovými partnery čile využívají elektronickou fakturaci, je známo, že mezi dopravci a logistickými operátory (LSP) jsou na českém trhu v této oblasti dosud velké rezervy. O tom, že se i zde blýská na lepší časy, svědčí aktuální zpráva z DB Schneker, jež přechází na systém elektronického zasílání faktur od února letošního roku a nabídne tak svým zákazníkům spjaté benefity v podobě spolehlivosti, jednoduchosti, rychlosti a lepší ochraně životního prostředí.
Od 1. února 2012 budou všechny faktury odcházet ze společnosti elektronicky jako příloha e-mailu ve formátu PDF opatřené elektronickou značkou na zákazníkem sdělenou emailovou adresu. Lze ji otevřít pomocí běžně dostupného software Adobe Acrobat Reader a běžným způsobem zpracovat.
Tuto fakturu je možné elektronicky archivovat a dále s ním nakládat ve vnitrofiremním oběhu dokumentů, jako je schvalování, archivování atd. Došlá faktura se tak daleko rychleji dostane ke správné osobě a následně je efektivněji zpracována v zákazníkově firmě.
O bezpečnost se stará tzv. elektronická značka, což je firemní obdoba elektronického podpisu, který je určen pouze pro fyzické osoby. Faktura je elektronicky podepsána společností SCHENKER spol. s r.o., při prvním otevření PDF faktury si Adobe Acrobat prověří pravost podpisového certifikátu.
Aby se předešlo duplicitám a případným dvojím platbám při účtování došlých faktur, budou od 1. února 2012 faktury zasílány výhradně elektronicky. Elektronická faktura je v souladu s platnou legislativou, je stejně platná jako faktura papírová a nijak se neliší od doposud zasílané poštou.
Zdroj: TZ
Potřebujete poradit s EDI řešením pro vaši firmu?