Budoucnost e-commerce

 28. 08. 2020

Slovo „e-shop“ se dnes skloňuje stále častěji. Jejich počty rostou a nároky zákazníků neznají hranic. Přežijí a vydělají jen ty internetové obchody, které se nejlépe přizpůsobí požadavkům dnešní doby. Objednávky učiněné hlasem, automatizace firemních procesů a další. Co e-commerce čeká v nejbližší době? 

Objednávky z mobilních zařízení

Některé internetové obchody mají dnes více návštěv z mobilních zařízení než ze stolního počítače – a tento trend se s nástupem generace Z prohlubuje. Optimalizovaný e-shop pro mobilní zařízení ale sám o sobě nestačí.

Dobře optimalizovaný web totiž není vždy zárukou špičkového zákaznického zážitku. Podle statistik je konverzní poměr e-shopů na mobilních zařízeních stále významně nižší než na stolních počítačích – někdy o více než 100 %. Vyšší je i průměrná míra okamžitého opuštění.

Pokrokové e-shopy proto dnes vyvíjí tzv. AMP (accelerated mobile page) nebo ještě lépe PWA (progressive web application). Webová aplikace běží na pozadí uživatelova mobilního telefonu a je funkční i offline. Cílem těchto snah je, aby e-shopy na mobilních zařízeních byly co nejrychlejší, přehledné a nabízely uživateli srovnatelný uživatelský zážitek jako na stolním počítači.

Objednávání hlasem

Hlasové vyhledávání je na vzestupu – podle některých odhadů bude už letos hlasové vyhledávání na Googlu tvořit polovinu všech dotazů. Zákazníci pomocí hlasu nejčastěji hledají a nakupují produkty denní spotřeby.

E-shopy by se tak měly zaměřit nejen na mobilní zařízení, ale také na hlasové vyhledávání. Optimalizovat svoje webové stránky, dostat je do featured snippets nebo pracovat s Google Nákupy. Další možností je optimalizace e-shopů tak, aby si dobře rozuměly s příkazy pro hlasové asistenty typu Alexa, Siri nebo Google Home.

Automatizace rutinních procesů

Rutinní činnosti ve skladu nebo na účetním oddělení nejspíš brzy převezmou automatické systémy.

Jaké další trendy se prosazují v roce 2020 se dočtete v celém článku zde

Zdroj: článek publikován na systemonline.cz

Reklama

Potřebujete poradit s EDI řešením pro vaši firmu?