Blockchain v supermarketech Carrefour v Arabských emirátech

 07. 06. 2021

Netřeba zdůrazňovat, že pandemie covidu zrychlila digitalizaci služeb i celkové podnikání. Technologie nás ovlivňují na každém kroku. Rozvoj e-commerce a sociálních sítí zažívá boom a to u i starších ročníků, proto se internetoví prodejci musí zaměřovat i na věk 50+. Ve Spojených arabských emirátech ožívá funkce QR kódů (uložení online dat a odkazu do tištěného obrazce). Největší obchodní řetězec v Emirátech, Carrefour, chce QR kódy využívat ve spojení s firmou IBM a blockchainové technologii v zájmu spotřebitelů v jejich hledání původu potravin. 

V Emirátech se během covidových opatření rozmohlo používání QR kódu pro zobrazení například menu v restauracích, bez něj jste si téměř nemohli objednat. QR kod se začal objevovat i na stáncích firem veletrhů, na jedné univerzální kartě, kterou si kdokoliv mohl naskenovat a zobrazit tak informace o firmě nebo reprezentující osobě, až po načtení QR kódu, které vám automaticky do telefonu uložilo kontakt včetně jména, emailu a mobilu.

Hani Weis, ředitel skupiny Majid Al Futtaim Retail provozující Carrefour v Emirátech, prohlásil, že důvěra a více informací k produktům jsou pro zákazníky díky pandemii na vzestupu, proto se rozhodli investovat nemalé peníze do technologie, která bude důvěru zákazníků prohlubovat, a tím si i získávat větší loajalitu při narůstající konkurenci.

Základem tohoto projektu není jen využití současného trendu vyhledávání zdravějších potravin, ale především k vytvoření důvěry k lokálním potravinám. Během několika měsíců by se v regálech supermarketů Carrefour měla objevit zelenina, ovoce nebo maso, které bude mít na svém obalu QR kód. Ten bude prezentovat takzvaná data „Farm to store shelf“, tedy veškerá data o produktu, jako je proces výroby, místo, certifikace, nutriční hodnoty, hygienické standardy, teplotní data během přepravy a další. Vše bude během dopravy a po doručení do obchodních řetězců automaticky uloženo pomocí blockchanové technologie na stránky, kam odkáže načtení kódu.

Pro exportéra to znamená, že nejenom sami lidé se snaží získávat o potravinách více informací, ale že i místní firmy jim jdou naproti. To může být zajímavá příležitost pro firmy, u kterých je právě výroba, pozadí nebo příběh to hlavní, co produkt vytváří. Pokud se k tomu přidá ještě trend organických, bio, fair trade, hand made a dalších produktů, otevírá to příležitosti i pro menší, kvalitní firmy.

Zdroj: kurzy.cz

Reklama

Potřebujete poradit s EDI řešením pro vaši firmu?